סגור
רכב DEEPAL S7
DEEPAL S7 (צילום: יצרן)

סינית חדשה בדרך לישראל: מכשירי תנועה תייבא השנה מכוניות DEEPAL

ה-S7 משווק כיום בגרסה חשמלית ובגרסה המצוידת במנוע בנזין - והדגם שתייבא לישראל הוא החשמלי. בנוסף, בשנה הבאה יגיע לישראל גם רכב כביש שטח קטן יותר וחשמלי

מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, תייבא לישראל את צ'אנגאן (CHANGAN) הסינית. צ'נגאן הוקמה ב-1862 כחברה לייצור נשק – אך ב-1963 החלה לראשונה לייצר רכבי שטח שהיו מבוססים על מכלולים של ג'יפ האמריקאית. ב-1979 החלה לייצר מכוניות נוסעים עממיות אשר התבססו על מכלולים של סוזוקי (שמכשירי תנועה מייבאת לישראל כיום). ב-1996 הוקמה צ'ונקינג צ'אנגאן אוטומוביל, יצרנית סינית מקומית שייצרה מכוניות סוזוקי ברישיון מהיצרנית עבור השוק הסיני.
מאז, במסגרת מדיניות של הממשל הסיני אשר עודדה יצרני רכב זרים להשקיע בסין הוקמו גם מפעלים משותפים לצ'אנגאן ולפורד – ולצ'אנגאן ו-PSA, החברה האם דאז של פיג'ו וסיטרואן. כיום צ'אנגאן מחזיקה במספר תתי מותגים עצמאיים בבעלותה כגון DEEPAL ו- AVATR, כמו גם מכוניות שממותגות כצ'אנגאן.
לפי הודעת מכשירי תנועה, הדגם הראשון שמיועד להגיע לישראל השנה הוא ה-S7 של DEEPAL. ה-S7 משווק כיום בעולם בגרסה חשמלית ובגרסה המצוידת במנוע בנזין המשמש כגנרטור לייצור חשמל (כלומר מנוע הבנזין אינו מחובר לגלגלים). מבין אלה - הגרסה החשמלית בלבד תיובא לישראל. לפי היבואנית, בשנה הבאה יגיע לישראל גם רכב כביש שטח קטן יותר וחשמלי.
מכשירי תנועה היתה עד כה היבואנית היחידה שמייבאת רכבים עממיים שלא צירפה מותג רכב סיני לשורותיה. סוזוקי אינה מוכרת בישראל מכוניות חשמליות – ולפי פרסומי היצרנית מועד הייצור של דגמים חשמליים בהיקף נרחב יהיה ככל הנראה רק לקראת 2026. לפי נתוני המסירות של איגוד יבואני הרכב המסכמים את חודשי השנה הראשונים, מכשירי תנועה מחזיקה בנתח שוק של 3.1% מהיקף השוק הכללי.