סגור
עובד במחסן של אמזון
עובד במחסן של אמזון (צילום: Bloomberg)

אמזון מציגה עלייה בהכנסות, אך פחות מהצפי

ענקית המסחר המקוון הציגה ברבעון השני זינוק של 10% בהכנסות ל-148 מיליארד דולר, אך האנליסטים צפו נתון של 149 מיליארד דולר; חטיבת הפרסום הצטיינה במיוחד עם זינוק של 20% בהכנסות, והענן - 19%; המניה מאבדת 4% במסחר המאוחר

אמזון דיווחה על תוצאות הרבעון השני של 2024 והציגה זינוק מסחרר רבעון שני ברצף בהכנסות מפרסום, אך אכזבה בהכנסות הכלליות. מניית החברה שננעלה בירידה של 1.6% במסחר בוול סטריט, מאבדת 4% במסחר המאוחר.
ההכנסות הסתכמו ב-148 מיליארד דולר ברבעון השני, זינוק של 10% אך פחות מציפיות האנליסטים שהסתכמו ב-149 מיליארד דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-13.5 מיליארד דולר ברבעון השני, מעל לציפיות שעמדו על 11.2 מיליארד דולר. הרווח למניה הסתכם ב-1.26 דולר למניה, זאת לעומת 65 סנט ברבעון המקביל אשתקד.
חטיבת הענן הציגה שוב ביצועים חזקים עם זינוק בהכנסות ממכירות של 19%, ל-23 מיליארד דולר. כך גם ההכנסות מפרסום שצמחו ברבעון השני ב-20% והסתכמו ב-12.7 מיליארד דולר. הביצועים החזקים בשני הסגמנטים הללו דומים לאלו של הרבעון הראשון של 2024, אז הציגה אמזון התחזקות בסגמנט ההכנסות מפרסום שזינק ב-24% שהיה יחד עם הענן מקור ההכנסה הצומח ביותר של החברה. אמזון היא שחקנית הענן הגדולה בעולם דרך חטיבת WAS, עם נתח שוק של כ-30%.
"אנחנו ממשיכים להתקדם במספר מימדים, אבל יותר מכל מציגים צמיחה מתמשכת ב-AWS", אמר אנדי ג'סי, נשיא ומנכ"ל אמזון. "AWS ממשיכה להיות הבחירה המובילה של הלקוחות מכיוון שיש לנו פונקציונליות רחבה הרבה יותר, אבטחה וביצועים תפעוליים מעולים ומערכת אקולוגית גדולה יותר של שותפים".
בפעילות הליבה של החברה - הקמעונאות המקוונת - הציגה אמזון עלייה של 5% בהכנסות ל-55.4 מיליארד דולר, זאת לעומת 53 מיליארד דולר ברבעון השני של 2023. לאמזון תחרות הולכת וגוברת מצד שורה של שחקניות סיניות – טמו ושיין. בעקבות הלחץ מאלו אמזון צפויה, לפי הדיווחים, לפתח "חלון ראווה דיגיטלי" של מוצרים בעלות נמוכה כדי להתחרות ישירות בשתיהן.
מתחילת השנה זינקה מניית אמזון ב-22%, והחברה נסחרת היום לפי שווי של 1.86 טריליון דולר.