סגור
צ'אנגאן וויז'ן אס
צ'אנגאן וויז'ן אס (צ'אנגאן)

בשל הטלת המכסים באיחוד האירופי: צ'נגאן הסינית תקים מפעל רכב ראשון באירופה

החברה הסינית נערכת לכניסה לאירופה וגם לישראל, לאחר שלאחרונה הודיע האיחוד האירופי כי עקב חקירתו בנושא סובסידיות של רכב חשמלי מסין, יוטלו עליהם מכסים של עד 38%; יבואנית סוזוקי מכשירי תנועה במגעים לייבוא רכבים של צ'אנגאן הסינית

צ'נגאן הסינית נערכת להקמת מפעל אירופי ראשון ליצרנית, כך מודיעים אמצעי תקשורת בסין. בכך צפויה החברה להצטרף למספר יצרני רכב סינים נוספים, החל ב-BYD שהודיעה על הקמת מפעל בהונגריה וכלה בליפמוטור, שכבר מייצרת מכוניות מכוניות באירופה.
הסיבות להודעתה של צ'אנגאן ברורות: האיחוד האירופי כבר הודיע על תוצאות חקירה בנושא סובסידיות של רכבים חשמליים מסין, וקבע מכסים של עד 38% על רכב חשמלי סיני החל מהחודש הבא. ולמרות שהשלטון הסיני כבר פתח בדיונים מול האיחוד האירופי בנושא היקפי המסים שיוטלו על רכבים חשמליים, ליצרני הרכב הסינים ברור שבדומה ליצרני הרכב היפנים בשנות ה-80 וליצרני הרכב הקוריאנים בשנות ה-90 - גם יצרני הרכב הסינים יצטרכו לייצר באירופה גם כדי להימנע ממיסוי בהמשך הדרך וגם כדי לקבל מממשלות את ההטבות הכרוכות בייצור של מקומות עבודה למקומיים.
מכשירי תנועה, המייבאת כיום את מכוניות סוזוקי לישראל נמצאת זה מספר שבועות במגעים מול צ'אנגאן. מהיבואנית נמסר כי מכשירי תנועה נמצאת במגעים מתקדמים מול היצרנית הסינית.
לפי הפרסומים בסין, צ'אנגאן נערכת לכניסה לשווקים באירופה (וכתוצאה מכך גם בישראל), באמצעות מספר תתי מותגים: DEEPAL, צ'אנגאן QIUYAN ו-AVATR - שיציגו ביחד שישה דגמים עד 2027. לפי פרסומי היצרנית, במקביל לכניסה לאירופה תתמקד צ'אנגאן במכירת רכבי בנזין בדרום אמריקה. באופן מעניין, פרסומי צ'אנגאן גם מתייחסים להקמתו של מרכז לוגיסטי גדול במזרח התיכון, אך היצרנית אינה מציינת באיזו מדינה יוקם המרכז.