סגור
רכב אקספנג G6
אקספנג G6. המחיר ההתחלתי גבוה יותר מטסלה Y (צילום: יצרן)

האקספנג שמתחרה בטסלה Y הגיעה לישראל. בכמה היא תימכר?

מחירו של רכב הכביש-שטח ה"עממי" של היצרנית הסינית בגירסת הבסיס יתחיל ב-240 אלף שקל. לפי נתוני היצרן, טווח הנסיעה נע בין 435 ל-570 ק"מ, בהתאם לסוג הסוללה 

אקספנג G6, רכב הכביש-שטח ה"עממי" של היצרנית הסינית הממוצב מול טסלה מודל Y צפוי להגיע בקרוב לאולמות התצוגה. כך עולה ממסמכים שהגישה היבואנית פריסבי (לשעבר קרסו) למשרד התחבורה. על פי המסמכים ה-G6 תשווק בישראל בשתי גרסאות: האחת בעלת מנוע אחורי אחד המפיק 258 כוחות סוס והשנייה בעלת צמד מנועים (האחורי מפיק 286 כוחות סוס והקדמי מפיק 190 כוחות סוס).
לפי נתוני היצרנית, ה G6 משתרעת על אורך של 4.753 מטר, שני מילימטרים יותר מטסלה מודל Y. הרכב מסוגל לתמוך בטעינה מהירה (DC) בהספק של עד 280 קילוואט, וטווח הנסיעה של גרסת הבסיס נע בין 435 ק"מ ל-570 ק"מ, בהתאם לסוג הסוללה - שאינו מופיע עדיין ברישומי היבואנית.
לפי רישומי משרד התחבורה, מחירה של גרסת הבסיס הוא כ-240 אלף שקל, אך מחיר זה אינו סופי ולעת עתה עדיין אינו כולל פירוט אודות סוג הסוללה. לשם השוואה, מחירה של טסלה מודל Y בסיסית מתחיל בכ-236 אלף שקל. טסלה צפויה להשיק בישראל גם גרסת בסיס של מודל Y שתצויד בסוללה בעלת קיבולת יותר גבוהה.
אקספנג G6 תמצא עצמה בתחרות ישירה מול טסלה מודל Y, רבת המכר של טסלה בישראל. עד כה נקטה יבואנית אקספנג במדיניות תמחור שמיצבה את דגמי היצרנית במחיר נמוך מדגמי טסלה המקבילים העממיים (7 P לדוגמה עולה פחות מטסלה 3 מקבילה). אך במקביל אקספנג כבר צברה נתח שוק משמעותי בישראל, עם 1,018 מסירות מתחילת השנה עד סוף מאי, מה שעשוי לאפשר לה לתמחר את הדגם במחיר שלא יצטרך להיות נמוך ממחיר מודל Y.