סגור
דרימליינר בואינג 787
דרימליינר בואינג 787 (צילום: MIC SMITH/AP)

דיווח: בואינג חוקרת תקלת ייצור במטוסי דרימליינר 787 שטרם נמסרו

יצרנית המטוסים האמריקאית גילתה התקנה שגויה של יותר מ-900 מחברים למטוס במפעל הייצור שלה, כך לפי רויטרס. בואינג מאשרת ואומרת כי התקלה אינה מעלה חשש מיידי לגבי בטיחות הטיסה, אך היא חוקרת את הסיבה לבעיה, ואז תחליט כיצד לפעול

בואינג חוקרת בעיית ייצור חדשה במטוס הדרימליינר 787 שלה לאחר שגילתה כי מאות מחברים הותקנו בצורה שגויה על גופי המטוסים של כמה מטוסים שטרם סופקו, כך לפי דיווח ברויטרס. התקלה האחרונה בסדרת תקלות הייצור של יצרנית המטוסים האמריקאית היא התקנה שגויה של יותר מ-900 מחברים למטוס במפעל בואינג, המחולקים שווה בשווה בין שני הצדדים של גוף האמצע של המטוס. התקלה אינה מעלה חשש מיידי לגבי בטיחות הטיסה, אך בואינג פועלת להבין מה גרם לבעיה, ועם סיום החקירה היא תחליט אם יש צורך בעבודה מחדש, כך לפי מקורות לרויטרס.
בואינג אישרה את קיום הבדיקה ואמרה כי ההשפעה על המשלוחים היא מוגבלת אם בכלל תהיה כזו. "צוות ה-787 שלנו בודק מחברים בכמה מטוסי 787 דרימליינר שלא נמסרו, כדי לוודא שהם עומדים במפרט ההנדסי שלנו. "אנחנו ניקח את הזמן שיידרש כדי להבטיח של המטוסים שלנו עומדים בתקני המסירה לפני המסירה. אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם הלקוחות שלנו ועם רשות התעופה הפדרלית (FAA) ומעדכנים אותם".
מאז התקרית ב-5 בינואר, שבה מטוס 737 MAX המופעל על ידי אלסקה איירליינס נאלץ לבצע נחיתת חירום לאחר שפאנל גוף המטוס התפוצץ באמצע הטיסה, נמצאת יצרנית המטוסים האמריקאית בבדיקה של רגולטורים ולקוחות. על פי המקורות, המחברים שנפגעו נמתחו מהצד הלא נכון, תוך שימוש בראש במקום באום הקשור.
בינואר פרסמה בואינג עלון לספקים שקבע נהלים להבטיח שהברגים מורכבים כראוי, לאחר הבדיקות של 737 MAX 9 שנעשו בעקבות הפיצוץ. נתוני מעקב אישרו שהמשלוחים של בואינג787 נמשכים, אם כי בקצב איטי מהרגיל בעקבות האטה שהחלה קודם לכן ואינה קשורה בייצור. חברות התעופה מודאגות מעיכובים באספקה של בואינג, וחלק מהקונים מעריכים עיכוב ממוצע של כמה חודשים במסירה.