סגור
נעלי גולדן גוס
נעלי גולדן גוס (צילום: REUTERS/Tingshu Wang)

מותג הסניקרס החביב על הסלבז מתכונן להנפקה

גולדן גוס, שנעליו אהובות על טיילור סוויפט, סלינה גומז, גווינת פאלטרו וריס ווית'רספון, מתכנן לבצע החודש הנפקה ראשונה לציבור בבורסת מילאנו לפי שווי של עד 1.9 מיליארד יורו; תהיה זו ההנפקה הגדולה מסוגה באיטליה מאז לוטומטיקה, שגייסה בשנה שעברה 690 מיליון יורו

מותג הסניקרס גולדן גוס (Golden Goose), האהוב על הזמרת על טיילור סוויפט, הציב יעד להערכת שווי של עד 1.86 מיליארד יורו (2 מיליארד דולר) בהנפקה המתוכננת במילאנו, כך לפי אתר מרקטווץ'. ההנפקה הציבורית הראשונה (IPO) של החברה צפויה להיות הגדולה ביותר באיטליה מאז ההנפקה של לוטומטיקה ב-3 מיליארד דולר בשנה שעברה, שגייסה 690 מיליון יורו.
החברה, שבסיסה בוונציה, הציבה טווח מחירים להנפקה של 9.50-10.50 יורו למניה, שיעניקו לה שווי שוק של 1.69-1.86 מיליארד דולר.
המותג, שהנעליים שלו נמכרות ביותר מ-500 דולר לזוג, שואף לגייס 558 מיליון דולר על ידי מכירת נתח של 30% באמצעות הנפקה בבורסת מילאנו. ההנפקה מתוכננת להיערך ב-21 ביוני.
מלבד סוויפט, הדגמים של גולדן גוס צולמו על שלל מפורסמים, ביניהם סלינה גומז, גווינת פאלטרו וריס ווית'רספון. החברה כעת היא בבעלות חברת הפרייבט אקוויטי הבריטית פרמירה, שבבעלותה החזקה גם במותג הנעליים דוקטור מרטינס ובית האופנה ולנטינו. פרמירה רכשה את גולדן גוס ב-2020 ב-1.28 מיליארד דולר מקרלייל, שבעצמה רכשה את המותג ב-400 מיליון דולר שלוש שנים קודם לכן.
עבור השנה הפיסקאלית 2023 עמדו הכנסות החברה על 587 מיליון דולר, עלייה של 18% לעומת השנה שקדמה לה. גולדן גוס הוקמה ב-2000 על ידי סילביו קמפארה, המכהן כיום כמנכ"ל. לדבריו, הוא בנה מותג "שאנשים אוהבים ונאמנים לו, שסיפק צמיחה חזקה ורווחית". עוד הוסיף כי ההנפקה תעזור למותג הנעליים להגיע "לקהל רחב אף יותר".
ההנפקה המתוכננת מהווה דחיפה נוספת לשוק המניות האירופי, ומצטרפת ל-CVC קפיטול ולמותג הקוסמטיקה הספרדי Puig שמוציאות לפועל הנפקות השנה ביבשת, זאת על רקע הראלי בשווקים. בשנתיים הקודמות שוק ההנפקות הואט משמעותית בשל הריבית הגבוהה. אולם, השנה נרשמת התאוששות והשווי הכולל של הנפקות ראשונות באירופה הכפיל עצמו מאז תחילת השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-13.3 מיליארד דולר.