סגור
סניף יוחננוף בצומת חולון
סניף יוחננוף בצומת חולון (צילום: עמית שעל)

עיתוי חג הפסח והעלאת מחירים מצד הספקים: הרווח הנקי של יוחננוף זינק בכמעט 30%

רשת הסופרמרקטים שיפרה ברבעון הראשון את תנאי הסחר שלה בזכות העלאות המחירים מצד הספקים; כמו כן, ההשפעה השלילית של חג הפסח על הרווחים, בגלל המבצעים, זולגת השנה גם לרבעון השני הנוכחי ומצמצמת את הפגיעה ברווחי הרבעון הראשון; הרווח הנקי הסתכם ב-42.6 מיליון שקל

פתיחת חנות חדשה ושיפור תנאי סחר במהלך התקופה בה העלו הספקים מחירים, ועיתוי חג הפסח, הובילו את יוחננוף לרשום ברבעון הראשון שיפור בכל המדדים ולהציג קפיצה של 29.8% ברווח הנקי שהסתכם ב-42.6 מיליון שקל. במקביל לפרסום הדוח, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 15 מיליון שקל.
במהלך הרבעון נהנתה הרשת, תחת ניהולו של אחד מבעלי השליטה איתן יוחננוף, מעלייה של 8.1% במכירות הרבעון הראשון שהסתכמו ב-1.65 מיליארד שקל. מכירות רשת המזון צמחו ב-7.8% ל-1.03 מיליארד שקל ואילו מכירות זול סטוק צמחו ב-14% ל-37 מיליון שקל. המכירות בחנויות המזון הזהות, שפעלו גם ברבעון המקביל אשתקד צמחו בשיעור מתון יותר של 5.3%, מעט יותר מצמיחת שוק המזון ברבעון שהסתכמה ב-3.4%.
החברה שיפרה את תנאי הסחר שלה בתקופה שחלפה מהרבעון הראשון אשתקד, ובמהלכה נרשמו העלאות מחירים רוחביות, מה שאפשר לה להציג עלייה של 10.3% ברווח התפעולי שצמח ל-294.2 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית הגיעה ל-27.6% מהמכירות, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בחברה הסבירו את השיפור גם בעיתוי חג הפסח, שאשתקד חלק מהקניות לקראתו חלו ברבעון הראשון, והיו כרוכות מבחינת החברה בהעמקת מבצעים, בעוד השנה חל החג במחצית השניה של אפריל וחלק מהשפעתו תרשם ברבעון השני.
השיפור ברווח הגולמי, לצד שמירה על מסגרת ההוצאות, הובילו לזינוק של 21.4% ברווח התפעולי שטיפס ל-77.5 מיליון שקל. בעקבות כך, הרווחיות התפעולית קפצה ל-7.3% מהמכירות, לעומת 6.5% ברבעון המקביל אשתקד. הרווחיות התפעולית ברשת המזון הסתכמה ב-6% מהמכירות, ואילו פעילות הסטוק הניבה 8.84% רווחיות תפעולית.
לחברה המפעילה 43 סניפי מזון, תכנית לפתיחת 3 חנויות נוספות השנה ו-14 חנויות נוספות בשנים הקרובות, כך שתמנה 60 סניפים.