סגור
מימין  יוסי אמיר שלומי אמיר בעלים של פרשמרקט
יוסי (מימין) ושלומי אמיר, בעלי השליטה בשופרסל (צילום: מורג ביטן)

הטלטלה בשופרסל: 50 עובדים קיבלו זימון לשימוע לפני פיטורים

הבוקר פורסם כי בכוונת בעלי השליטה החדשים בשופרסל להוציא לפועל בהקדם פעימה נוספת של פיטורים במטה החברה. כעת נודע כי כ-50 עובדי מחלקת מערכות מידע קיבלו זימון לשימוע. בפעימה הקודמת לפני כחודש פוטרו כ-100 עובדים

בהמשך לפרסום הבוקר בכלכליסט כי בכוונת בעלי השליטה החדשים יוסי ושלומי אמיר, המכהנים כמנכ״לים משותפים, להוציא בהקדם לפועל פעימה נוספת של פיטורים במטה החברה, כ-50 עובדי מחלקת מערכות מידע קיבלו היום זימון לשימוע לפני פיטורים. המהלך יוצא לדרך פחות מחודש אחרי שפיטרו האחים כ-100 עובדים, בעיקר ממחלקות מועדון הלקוחות והמותג בפרטי. בין המפוטרים מנהל מועדון הלקוחות טל בר זאב ומנהל המותג הפרטי יובל נאון.
האחים אמיר גם מתכוונים לשנות את מתכונת הפעילות של המותג הפרטי, ששיעורו מהמכירות ירד לכ-%‭.27‬ התוכנית היא ששופרסל תאפשר לספקים לייצר עבורה גם מוצרים ייעודיים, בלי שהם יישאו את מותג שופרסל. המהלך ייתר רבים מעובדי המטה שטיפלו במותג ומעובדי מערך שירות הלקוחות למוצרי המותג, שחלקם כבר פוטר, מכיוון שהשירות יינתן ישירות על ידי היצרנים.
במקביל לפיטורים, שופרסל הפסיקה את שיתוף נתוני המכירות עם חברות סטורנקסט וסגרמטה, המתבססות על נתוני המכר בקופות הרשת, לטובת שיקוף הנתונים לספקים.
סטורנקסט מקבלת את הנתונים מכ-85% מהשוק, כך שהפסקת הזרמת המידע משופרסל תכביד עליה ותאלץ אותה לבצע התאמות במודל הסטטיסטי הקיים, כך שישקף את הנעשה בשוק. לעומת זאת, עבור סגרמטה מהווה שופרסל לקוח יחיד, כך שהפסקת שיתוף הפעולה, יציב את החברה המעסיקה 8 עובדים בפני קושי ממשי.
שופרסל נהגה לאורך השנים בשקיפות גבוהה מאוד בכל הנוגע לנתוני המכר, ועל פי הערכות, עשרות עובדים במחלקה הכלכלית של הרשת, עסקו בניתוח הנתונים שקיבלה משתי החברות, לטובת דיוק הפעילות ופיתוח קטגוריות.
הספקים אמנם יודעים כמה מכרו לרשת, אך רק נתוני סטורנקסט נותנים להם את המידע כמה מהסחורה נמכרה לצרכנים. עצירת הזרמת הנתונים תשאיר את הכוח בידי שופרסל ותאפשר סחר אגרסיבי מצידה. כך לדוגמא, אם ספק גבינות יודע שנתח השוק שלו הוא כ-30% ונתוני חברות המידע, שהן צד שלישי ניטרלי שניתן לסמוך עליו, הציגו לו שברשת מסוימת הוא מחזיק רק ב-25%, הוא יכול היה לטפל נקודתית באותה רשת לשיפור המכירות באמצעות הגדלת הנחות. כעת, בהיעדר הנתונים, יצטרך הספק לסמוך על המידע שתספק לו סמנכ״לית הסחר של שופרסל אלה ברין, שהאינטרס שלה מוטה לטובת הרשת.
משופרסל נמסר בתגובה: ״כחלק מתהליך בחינת צורכי החברה, הוחלט לבצע התאמות משאבים במצבת כוח האדם. לגבי סטורנקסט, מטעמי אבטחת מידע ועל מנת להבטיח שהמידע של החברה לא יגיע לגורמים חיצוניים, שופרסל הקפיאה בשלב זה את העברת הנתונים״.