סגור
מטוס אל על בואינג 777
מטוס אל על בואינג 777 (צילום: Rebius / Shutterstock)

החברות הזרות לא טסו, והכנסות אל על זינקו ב-47% ברבעון הראשון

ההכנסות עמדו על 738 מיליון דולר ברבעון הראשון; באפריל רשות התחרות פתחה בבדיקה נגד אל על, לפיה ניצלה את העלייה החדה בביקושים בשל ביטול או צמצום הטיסות מישראל וממנה על ידי חברות זרות, כדי להעלות מחירים בצורה מופרזת; לטענת אל על, היא העלתה מחירים ב-5% בלבד

ההכנסות של אל על זינקו ברבעון הראשון של 2024 בכ-47% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-738 מיליון דולר. ברבעון המקביל ב-2023 עמדו על 238 מיליון דולר.
הרווח הנקי שלה חברת התעופה הסתכם בכ-80.5 מיליון דולר, מרביתו מיוחס לגידול המשמעותי שחל בשיעורי התפוסה – כשברקע חברות תעופה זרות רבות משהות את פעילותן בישראל בעקבות המלחמה בעזה והלחימה בצפון. ברבעון המקביל רשמה אל על הפסד נקי של 34 מיליון דולר.
כזכור, בתחילת החודש שעבר רשות התחרות פתחה בבדיקה בשל תלונות נגד חברת התעופה, לפיהן היא ניצלה את העלייה החדה בביקושים, בשל ביטול או צמצום הטיסות מישראל וממנה על ידי חברות זרות, כדי להעלות מחירים בצורה מופרזת. לטענת אל על, היא העלתה מחירים ב-5% בלבד.
בדוחות אל על צוין כי העלייה בהכנסות נובעת מגידול של כ-40.3 מיליון דולר בפעילות המטען, והיתר מפעילות הנוסעים, כאשר בהיקף היצע המושבים המשוקללים חל גידול ביחס לרבעון המקביל אשתקד של כ-15.1% עם המשך בניית כושר הייצור לאחר היציאה ממשבר הקורונה.
בהיקף ההכנסה למושב חל גידול של כ-29.5% אשר מקורו בעלייה ניכרת וחריגה בשיעור התפוסה לרמה של כ-92.6% ומעלייה בהכנסה לנוסע. כך לפי הדוחות.
"כ-8 חודשים לאחר פרוץ המלחמה ענף התעופה הישראלי עדיין חווה חוסר יציבות לאור הימשכות ביטולי הטיסות של החברות הזרות לארץ, מצב זה יוצר משבר אמיתי בקרב ציבור הצרכנים בישראל שהזמינו טיסות מחברות אלה ובמקרים רבים נותרים ללא מענה ופונים לאלעל ברגע האחרון", אמרה הבוקר בהתייחס לדוחות שמפרסמת אל על המנכ"לית דינה בן טל גננסיה.