סגור
קורקינטיים קורקינטים קורקינט חשמלי שיתופיים של  בירד ליים וינד ו ליאו תל אביב
קורקינט חשמלי. יותר מ-400 אלף כלים חשמליים נוסעים בכבישי ישראל (אוראל כהן)

בלעדי
חודשיים לפני כניסת החוק לתוקף: רק 1% מבעלי הקורקינטים רשומים ללוחיות רישוי

לפי תקנות משרד התחבורה, החל ב-1 באוגוסט כל מחזיק קורקינט או אופניים חשמליים יהיה חייב בהתקנה של לוחית רישוי, אך עד כה 99% מבעלי הכלים החשמליים לא נרשמו. הקנס על נסיעה ללא לוחית הוא 100 שקל 

חודשיים בלבד נותרו עד כניסת חוק רישום כלי תחבורה זעירה לתוקף, אך עד כה רק אחוז אחד בלבד מהכלים אכן נרשם במאגרי משרד התחבורה. כך נודע ל"כלכליסט". בשנה שעברה הודיע משרד התחבורה כי החל ב-1 באוגוסט 2024 כל בעל קורקינט בעל מנוע חשמלי או אופניים בעלי מנוע חשמלי יהיה חייב בהתקנה של לוחית רישוי. בפברואר השנה הוקם לצורך כך אתר ייעודי של משרד התחבורה שבאמצעותו יכולים בעלי הקורקינט החשמלי להירשם למאגר הנתונים של מדינת ישראל, להצהיר את פרטי הכלי שברשותם ואז לסור אל אחת מנקודות הטבעת לוחיות הרישוי.
על פי הערכות, כיום נוסעים בכבישי ישראל יותר מ-400 אלף קורקינטים ואופניים בעלי מנוע חשמלי. נכון להיום, אחוז אחד מהם בלבד נרשם במערכת- והחוק ייכנס לתוקף בעוד חודשיים. גובה הקנס למי שייתפס מ-1 באוגוסט השנה ללא לוחית רישוי על הקורקינט או על האופניים החשמליים הוא 100 שקל. באוגוסט 2025 יועלה הקנס ל-750 שקל.
לוחיות הרישוי שיותקנו על הקורקינטים והאופניים מיועדות לאפשר זיהוי של הרוכבים באמצעות מצלמות או על ידי גורמי אכיפה, ומטבע הדברים רוכב שהקורקינט שלו או האופניים שלו לא מצוידים בלוחית אינו ניתן לזיהוי. במהלך הימים האחרונים פתח משרד התחבורה בקמפיין שמיועד לעודד את הרוכבים להתקין את הלוחיות, אך עד כה ללא היענות מצד הציבור. מחירה של לוחית רישוי לקורקינט הוא 69-100 שקל, בהתאם למיקומה של תחנת ההתקנה.
על פי מערכת מוביליטי של משרד התחבורה, כיום רשומים במערכת 26 מתקיני לוחיות רישוי מורשים מרמלה ועד עפולה. אם, בתרחיש אופטימי, כל בעלי הקורקינטים והאופניים החשמליים אכן יגיעו בחודשיים הקרובים להתקנה יידרש כל מתקין לטפל בממוצע ב- 16 אלף דורשי לוחיות רישוי במשך חודשיים, כלומר ממוצע של כ-260 לוחיות רישוי ביום.