סגור
רנו 5 החדשה מכונית חשמלית
רנו 5 החדשה, מבט מבפנים (צילום: רנו)

ברוכה השבה: רנו מציגה את ה-5 החדשה - בגרסה מוגדלת וחשמלית

רנו 5 E TECH היא מכונית חשמלית הגדולה יותר מהדגם המקורי משנות ה-80. מחירה באירופה צפוי להיות פחות מ-25 אלף יורו - שיאפשר לה להתחרות במכוניות החשמליות הסיניות

רנו מציגה את ה-5. ואם השם מוכר, לא מדובר בטעות: רנו 5 המקורית הוצגה בשנות ה-70 כיורשת לרנו 4 העממית והפשוטה, אך בניגוד ל-5 המקורית, ששווקה בשני דורות וזכתה להצלחה ניכרת גם בישראל- ה-5 החדשה היא מכונית חשמלית.
לפי פרסומי רנו, ה-5 החדשה נקראת בשמה המלא "רנו 5 E TECH" ומחיר היעד שלה אמור להיות פחות מ-25 אלף יורו - שיאפשר לה להתחרות בבוא היום מול מכוניות חשמליות סיניות.
לפי נתוני רנו, ה-5 החדשה גדולה משמעותית מה-5 המקורית: אורכה של רנו 5 משנות ה-80 היה כ-3.5 מטרים. אורכה של ה-5 החשמלית הוא 3.92 מטרים. רוחבה של ה-5 החשמלית הוא 1.77 מטרים לעומת 1.58 מטרים בדגם המקורי. נפח תא המטען של ה-5 החדשה הוא 326 ליטר.
1 צפייה בגלריה
רנו 5 הישנה
רנו 5 הישנה
רנו 5 הישנה
(צילום: רנו)

בחירתה של רנו ב-5 כמכונית שהיצרנית "תחיה" אינה מפתיעה: כיום יצרני הרכב האירופים מוצאים עצמם בפני איום משמעותי מצד יצרני הרכב החשמלי מסין ובניגוד למוצרי העבר, שהיו עליונים על התוצרת הסינית מבחינת מה שהיה חשוב לצרכנים באירופה, קרי ביצועים, דינמיקה והתנהגות כביש, כיום גם הלקוחות השתנו וגם אופי המוצר השתנה, מה שמותיר לאירופים רק את היכולת "לנגן" על נימי הנוסטלגיה.
היצע המנועים של ה-5 החשמלית כולל גרסת בסיס שמנועה מפיק 95 כוחות סוס. מנועה של גרסת הביניים מפיק 120 כוחות סוס ואילו מנוע הדגם הבכיר מפיק 150 כוחות סוס. קיבולות הסוללות משתנות בהתאם לגרסה ונעות בין 40 ל-52 קילוואט-שעה.