סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ברק עילם מנכ"ל נייס
ברק עילם, מנכ"ל נייס (צילום: תומריקו)

נייס רוצה עוד יכולות AI: רוכשת את LiveVox האמריקאית ב-350 מיליון דולר

LiveVox מוזגה רק לפני שנתיים לחברת ספאק לפי שווי של 840 מיליון דולר; נייס נמצאת בהאטה כלכלית, שמיוחסת לקושי להתחרות מול חברות עם טכנולוגיית בינה מלאכותית מפותחת יותר

חברת התוכנה הארגונית נייס רוכשת את LiveVox האמריקאית ב-350 מיליון דולר במזומן. הרכישה נועדה להוסיף יכולות בינה מלאכותית (AI) למוצריה של נייס, שנועדו לניהול מערכי שירות בחברות.
LiveVox פועלת בתחום של נייס ומשלימה אותה עם פורטפוליו מוצרים מבוסס בינה מלאכותית להתקשרות פרואקטיבית עם לקוחות. בעסקה מנצלת נייס את הנפילות בשוק המניות האמריקאי ובעיקר את הסנטימנט השלילי סביב חברות שהונפקו באמצעות מיזוג עם ספאק - חברת ארנק ריקה מתוכן שמונפקת בבורסה ותכליתה היא למזג לתוכה חברה פעילה.
LiveVox מוזגה לתוך ספאק לפי שווי של 840 מיליון דולר ב-2021, ומאז ידעה בעיקר נפילות עד שהגיעה לשפל של פחות מ-200 מיליון דולר.
החברה האמריקאית קיימת כבר 20 שנה והכנסותיה צפויות להגיע ל-148-145 מיליון דולר ב-2023 ולשקף קצב צמיחה של 8% לעומת השנה שעברה.
מדובר בקצב צמיחה דומה לזה של נייס, שנמצאת בהאטה שרבים מייחסים אותה לקושי להתחרות מול חברות שיש להן יכולות AI מתקדמות יותר.
בניגוד לנייס, LiveVox עדיין הפסדית, אך הפסדיה הצטמצמו ברבעון השני של 2023 ל-4 מיליון דולר, לעומת 10 מיליון דולר בתקופה המקבילה. העסקה צפויה להיסגר במחצית הראשונה של 2024 ואמורה להתחיל לתרום לרווחיות התפעולית ולרווח למניה של נייס במחצית השנייה של השנה הבאה.
מניית נייס סובלת מחולשה בשנה האחרונה וסיפקה תשואה שלילית למשקיעיה על רקע האטה משמעותית בקצב הצמיחה שלה.
אבל מעבר לכך, מרחף מעל החברה איום משיבוש השוק על ידי הבינה המלאכותית הגנרטיבית כגון CHAT GPT. טכנולוגיות מהקבוצה הזאת יכולות לייתר חלק מהפתרונות של נייס שעדיין מבוססים על שילוב של נציגי שירות ובוטים.
בשלב זה, בעלי המניות של נייס מגיבים באדישות לעסקה והחברה נסחרת ללא שינוי סביב שווי של 11 מיליארד דולר. נראה כי השוק ציפה לעסקה גדולה יותר לנוכח קופת המזומנים של נייס שמונה 1.7 מיליארד דולר או רכישה של חברה צומחת בקצב מהיר יותר מזה של נייס, שתוכל לתרום להאצת הצמיחה שלה.
עם זאת, ברק עילם, מנכ"ל נייס, הוכיח בעבר שהוא יודע לזהות עסקאות טובות, שכן הוא אחראי לכניסה בעיתוי הנכון של נייס לשוק הענן באמצעות רכישת INCONTACT ב-2016 תמורת 940 מיליון דולר.