סגור
גיל שרון מנכל פלאפון
גיל שרון יו"ר בזק (צילום: אוראל כהן)

בזק ממשיכה להתמקד בסיבים ומעלה תחזית, yes מתחזקת

מספר לקוחות בזק לסיבים אופטיים עלה ל-310 אלף נכון לסוף מחצית השנה, לעומת 118 אלף בסוף המחצית הראשונה אשתקד; ההכנסות והרווח הנקי של הקבוצה עלו ברבעון השני, כשחברת yes הציגה שיפור חד בתוצאות; הקבוצה העלתה את תחזית הרווח השנתית שלה ל-1.32 מיליארד שקל מ-1.2 מיליארד שקל

חברת התקשורת הגדולה בישראל, בזק, ממשיכה להתמקד במכירה קמעונאית של סיבים אופטיים והגדילה את מצבת הלקוחות של החברה ל-310 אלף לקוחות סיבים מחוברים בסוף הרבעון השני של 2023 - לעומת 118 אלף לקוחות מחוברים במחצית הראשונה של 2022.
עם פרסום הדוחות עלתה מניית החברה ב-3.4%, והחברה נסחרת בשווי של 13.8 מיליארד שקל. בנוסף, חברת yes הציגה שיפור חד בתוצאות, על אף התחרות המתגברת בתחום שידורי הטלוויזיה.
סך ההכנסות של קבוצת בזק, המורכבת מבזק קווי, בזק בינלאומי והנהלה משותפת למותגים yes ופלאפון, עמדו על 2.3 מיליארד שקל ברבעון השני של 2023. גידול של 3.3% לעומת הרבעון המקביל ב-2022. ה-EBITDA של הקבוצה הרבעון השני הסתכמה ב-974 מיליון שקל, עלייה של 5.8% לעומת הרבעון השני של 2022. בכך, סך הרווח הנקי של החברה ברבעון השני עמד על 343 מיליון שקל, 11.7% יותר מהרבעון המקביל אשתקד. כך גם הרווח למניה עמד 0.12 שקל למניה, לעומת 0.11 ברבעון המקביל.
גם בהסתכלות חצי שנתית מציגה בזק שיפור בתוצאות, אך מתון יותר. הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2023 עמדו על 4.6 מיליארד שקל, 2.8% יותר מהמחצית הראשונה של 2022. ה-EBITDA עמדה על 1.9 מיליארד שקל גידול של 3.9% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2023 עמד על 654 מיליון שקל – 11% יותר מהרווח הנקי במחצית הראשונה של 2022. התוצאות הטובות של המחצית הראשונה הובילו את החברה לפרסם לפני שבועיים עדכון של תחזית הרווח הנקי ל-1.32 מיליארד שקל ב-2023, לעומת תחזית של 1.2 מיליארד שקל.
כמחצית מהכנסות הקבוצה ברבעון השני של השנה נבעו מהפעילות הקווית של החברה הכוללת את שירותי האינטרנט והטלפוניה הקווים. ההכנסות עמדו על 1.1 מיליארד שקל, גידול של 6% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. עיקר ההכנסות של בזק קווי היו מפעילות האינטרנט, עם הכנסות של 485 מיליון שקל, 9.5% יותר מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.
לגידול בפעילות האינטרנט תרמה הגידול בקווים המחוברים על במסגרת השוק הסיטונאי המאפשר לחברות המתחרות בבזק להשכיר את התשתיות שלה (בתעריף קבוע שנקבע על ידי משרד התקשורת). כמו כן, החברה חתמה על הסכם IRU עם חברת פרטנר, בו התחייבה פרטנר להשכיר 120 אלף קווי אינטרנט מבזק, בתמורה לתעריף נמוך מזה של משרד התקשורת, אך עם התחייבות לתקופת השכרה של 15 שנה. בשוק הקמעונאי (לקוחות ישירים של בזק בסיבים) לחברה יש 289 אלף מנויים, כאשר החברה מוכרת שירות סיבים גם דרך חברת הבת yes, שדיווחה על 21 אלף קווים. בכך, כמות משקי הבית המחוברים לבזק בתשתית הקווית עומדת על 310 אלף.
מעבר לחיבור הלקוחות בסיבים, הציגה yes רבעון החזק, על אף התחרות הקשה בתחום הטלוויזיה המשודרת והתחרות הקשה בו. הכנסות yes עמדו על 336 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, 6.3% יותר מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. ה-EBITDA של yes עמדה על 72 מיליון שקל, 63.6% יותר מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.
על פי הדוחות החשבונאיים, הרווח הנקי של yes זינק ב-1,400%, לכ-30 מיליון שקל, עם זאת, חלק מהתוספת ברווח נבעה משינויים בירידת ערך של נכסים בחברה ועיתוי תשלומים על התוכן. בנטרול ההשפעות החד פעמיות, עמדו רווחי yes על 17 מיליון שקל. ה-ARPU, כלומר הכנסה ממוצעת ללקוח, בחברת yes עמד על 185 שקל – גידול של 0.5% מהתקופה המקבילה. מצבת הלקוחות של החברה עמדה על 579 אלף, לעומת 567 אלך לקוחות ברבעון השני של 2022.
חברת הסלולר של הקבוצה, פלאפון, הציגה היחלשות מתונה בתוצאות. ההכנסות של פלאפון ברבעון השני של 2023 עמדו על 585 מיליון שקל, ירידה של 2.3% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. בהסתכלות חצי שנתית, ההכנסות של פלאפון נשארו כמעט זהות (גידול של 0.2%) ועמדו על 1.2 מיליארד שקל.
הסיבה המרכזית לירידה בהכנסות פלאפון היא ירידה בפעילות מכירת ציוד הקצה (בעיקר מכשירים סללואריים) ב-20 מיליון שקל ברבעון השני של השנה לעומת התקופה המקבילה. סך ההכנסות ממכירת ציוד קצה של פלאפון הסתכמו ב-133 מיליון שקל, 13.1% אחוז פחות מהרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי הצטמצם ל-41 מיליון שקל, 10.9% פחות מהרבעון המקביל ב-2022. גם ירידה במפסר המנויים של פלאפון תרמה לירידה ברווח, כאשר לחברה 2.593 מיליון מנויים ברבעון השני של 2023, לעומת 2.636 מיליון מנויים בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
מצד שני, החברה הגדילה את כמות הלקוחות בחבילות דור 5 ל-898 אלף, לעומת 677 אלף בלבד ברבעון השני של 2022. שיעור נטישת המנויים בפלאפון עלה מ-5.5% ברבעון השני של 2022, ל-5.9% ברבעון השני של 2023. ה-ARPU בניכוי דמי קישוריות עמד על 45 שקלים – לעומת 43 שקלים ברבעון המקביל ב-2022.