סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוזיקה ספוטיפיי Spotify
ספוטיפיי . שילמה יותר תמלוגים ברבעון (צילום: שאטרסטוק)

מספר המשתמשים בספוטיפיי ממשיך לעלות, אך ההפסדים מתרחבים

ענקית הסטרימינג במוזיקה דיווחה על הצמיחה הרבעונית הגדולה ביותר במספר המשתמשים החדשים, שטיפסו ל-551 מיליון, מתוכם 220 מיליון משתמשים בתשלום. עם זאת, ההפסד התרחב ברבעון השני ל-302 מיליון יורו. בחברה הודיעו גם על העלאת מחירים ב-50 מדינות, ביניהן ישראל

ספוטיפיי, ענקית הסטרימינג במוזיקה, דיווחה על הצמיחה הרבעונית הגדולה ביותר במספר המשתמשים החדשים, אך במקביל התרחבו ההפסדים, זאת על רקע הקיצוצים בחטיבת הפודקאסטים ותמלוגים גבוהים יותר שנאלצו לשלם.
החברה דיווחה כי ברבעון השני עלה ב-17% מספר המשתמשים בתשלום ל-220 מיליון, נתון הגבוה ב-3 מיליון מהתחזיות. מספר המשתמשים הפעילים הכולל עמד על 551 מיליון, זינוק של 27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ומעל לתחזיות. הצמיחה הגדולה ביותר במשתמשים נרשמה בדרום אמריקה, ובחברה ציינו כי נרשמה עלייה גם בקרב המשתמשים הצעירים יותר. לפיכך ההערכה היא כי ברבעון הבא מספר המשתמשים יטפס כבר ל-572 מיליון.
עם זאת, החברה דיווחה על הפסד של 302 מיליון יורו (335 מיליון דולר), שהם 1.55 דולר למניה עבור שלושת החודשים עד סוף יוני, זאת לעומת הפסד של 125 מיליו יורו, שהם 85 סנט ברבעון השני של השנה שעברה. שולי הרווח נפלו ל-24.1% בעקבות הוצאה חד פעמית של 44 מיליון יורו הנוגעת לביטולי פודקאסטים, פיטורי עובדים וירידת שווי של נדל"ן. כמו כן, בספוטיפיי דיווחו כי שילמו תגמולים גבוהים יותר ברבעון.
ההכנסות עמדו ברבעון על 3.18 מיליארד יורו (3.51 מיליארד דולר) לאחר שעלו ב-11% לעומת השנה שעברה. ההכנסות ממנויים טיפסו ב-11% גם כן ל-2.77 מיליארד יורו, בעוד שההכנסות מפרסום עלו ב-12% ל-404 מיליון יורו.
"תודה לעובדים בספוטיפיי על רבעון חזק נוסף ועל כך שהנעתם את הצמיחה יוצאת הדופן שלנו", כתב המנכ"ל דניאל אק בציוץ בטוויטר לאחר פרסום התוצאות.
קודם לפרסום התוצאות הפיננסיות הודיעו בחברה על העלאת המחיר לחבילות המנוים בכ-50 מדינות, ביניהן ישראל. פי ההודעה שפרסמה החברה, המחיר בארה"ב של חבילת הפרימיום יעלה מ-9.99 דולר ל-10.99 דולר, בעוד שחבילת פרימיום דואו תעלה ב-2 דולרים ל-14.99 דולר ומחיר החבילה המשפחתית יעלה מ-15.99 דולר ל-16.99 דולר. "כדי שנוכל להמשיך בחידושים אנחנו משנים את התמחור של חבילות הפרימיום שלנו במספר שווקים ברחבי העולם", נמסר בהודעה שפרסמה הפלטפורמה שלשום. "השינויים הללו יעזרו לנו להמשיך לספק ערך למעריצים ולאמנים בפלטפורמה". עוד הוסיפו כי יעניקו למשתמשים תקופת חסד של חודש אחד לפני שהמחירים החדשים ייכנסו לתוקף. המהלך יוצא לדרך לאחר שבינואר קיצצה החברה השבדית 6% מכוח האדם. בספוטיפיי ימשיכו להציע חבילה בחינם הכוללת פרסומות.