כשעסוקים בגלגלי ההפיכה: מחירי התחבורה הציבורית זינקו היום ב-12% למשלמים באפליקציות
כשעסוקים בגלגלי ההפיכה: מחירי התחבורה הציבורית זינקו היום ב-12% למשלמים באפליקציות
אחרי שמשרדי האוצר והתחבורה לא הגיעו לפשרה שתמנע את ההתייקרות, היא נכנסה הבוקר לתוקף. למשתמשי הרב-קו המחיר יעלה החל ב-1 באוגוסט. באוצר ביקשו למנוע את התתייקרות באמצעות תקציב של 300 מיליון שקל שיועד לרפורמת התעריפים של השרה רגב, במשרד התחבורה סירבו
מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית עלו הבוקר (ג') ב-12% למשלמים באפליקציות, ובשבוע הבא המחיר יעלה גם אצל משתמשי הרב-קו. הסיבה שהמחיר באפליקציות עולה קודם היא שאלו עובדות במחזור חודשי שמתחיל ב-25 בכל חודש ומסתיים ב-24. אתמול עוד נעשתה פגישה אחרונה בין אנשי האוצר לבין אנשי משרד התחבורה כדי לנסות להגיע לפשרה שתמנע את ההתייקרות, אך הצדדים לא הצליחו להסכים על מקור תקציבי למהלך.
העלייה הייתה צפויה, וכבר לפני שבועיים פורסם ב"כלכליסט" כי משרד התחבורה הודיע באופן חד-צדדי לחברות התחבורה להתכונן לעליית המחירים. מחירי התחבורה הציבורית צריכים להתייקר בגלל שאלו מוצמדים באופן אוטומטי למדד ולכן כשמחירי התשומות עולים והאינפלציה מרימה את ראשה אז גם מחירי התחבורה הציבורית עולים בהתאם.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס בחודש שעבר לנושא התייקרות התעריפים ואמר כי הוא ושרת התחבורה מירי רגב מצויים בשיח בנושא הזה, והבטיח כי "העניין ייפתר, אנחנו נמנע את הדבר הזה". בסופו של דבר סמוטריץ' לא הצליח למנוע את זה, ומשתמשי התחבורה הציבורית יספגו התייקרות בזמן שהמדינה ממשיכה לסבסד את עליית מחיר הבנזין באופן שמתעדף את משתמשי הרכב הפרטי.
בחודש שעבר נחשף ב"כלכליסט" כי באוצר ביקשו למנוע את ההתייקרות הצפויה בתעריפי התחבורה הציבורית וביקשו לעשות זאת באמצעות תקציב של 300 מיליון שקל שיועד לרפורמת התעריפים של השרה רגב, "צדק תחבורתי". במשרד התחבורה התנגדו להצעה וביקשו במקום זאת להרחיב את הרפורמה של רגב עוד יותר מבלי למנוע את ההתייקרות הצפויה.
רפורמת "צדק תחבורתי" של רגב כוללת סבסוד של 50% בתעריפי הנסיעה ליישובים בפריפריה הגאוגרפית, הוזלת התעריף ב־33% לצעירים בגילאי 18–26 (גיל פטור הגיוס לאברכים) והוזלת התעריף ב־50% לנכים וזכאי ביטוח לאומי.