המכונית הנמכרת ביותר באירופה ובסין במחצית הראשונה: טסלה מודל Y
המכונית הנמכרת ביותר באירופה ובסין במחצית הראשונה: טסלה מודל Y
במחצית הראשונה נמסרו באירופה 125.1 אלף מכוניות טסלה מודל Y, כאשר אחריה דאצ'יה סנדרו העממי עם 118.8 אלף מסירות. ואילו בסין נמסרו 204 אלף מכוניות טסלה מודל Y. לעומת זאת טסלה 3 מדשדשת במקום ה-50 באירופה
טסלה מודל Y היא המכונית הנמכרת ביותר בחציון הראשון של 2023 בסין ובאירופה, כך עולה מנתוני DATAFORCE ו-CPCA המסכמים את מסירות הרכב בחציון הראשון בשני שווקי הליבה. לפי נתוני DATAFORCE, בחציון הראשון של 2023 נמסרו באירופה 125,144 מכוניות טסלה מודל Y, מה שהופך את רכב הכביש שטח של טסלה לא רק לרכב החשמלי הנמכר ביותר באירופה אלא גם לרכב הנמכר ביותר באירופה באופן כללי.
עבור טסלה, מדובר בעלייה של 211% ביחס לחציון הראשון של 2022. במקום השני בטבלת המסירות באירופה נמצא דאצ'יה סנדרו העממי עם 118,883 מסירות, עלייה של 25.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ואילו במקום השלישי באירופה נמצא רכב הכביש שטח של פולקסווגן – ה-T ROC עם 107,249 מסירות, עלייה של 30.2% ביחס למחצית הראשונה של 2022.
נקודה מעניינת נוגעת ליצרני הרכב הסינים: לעת עתה BYD, ניאו ודומותיהן לא מצליחות למסור באירופה מכוניות בהיקפים שמאפשרים להן להיכנס לטבלת המכירות אשר מפרטת את 50 המקומות הראשונים. עוד עולה מהנתונים כי בעוד שטסלה מודל Y שולטת בטבלת המכירות באירופה, טסלה 3 מדשדשת במקום ה-50 עם 38,843 מסירות, כנראה בגלל הציפיה להגעת טסלה 3 חדשה.
במקביל ל-DATAFORCE, ארגון יצרני רכב הנוסעים הסיני CPCA מפרסם את נתוני החציון הראשון בשוק הסיני, מהם עולה כי טסלה מודל Y היא מלכת המכירות גם בסין: היצרנית מסרה 203,932 מכוניות טסלה מודל Y – מה שהופך את מודל Y לדגם הנמכר בסין. במקום השני בפער זעיר בלבד נמצאת QIN PLUS של BYD, דגם שאינו משווק בישראל עם 200,274 מסירות. את המקום השלישי תופס עוד דגם של BYD: סונג פלוס, עם 176,526 מסירות.