החומה הגרמנית נפלה: גם מרצדס תאפשר טעינה בעמדות של טסלה
החומה הגרמנית נפלה: גם מרצדס תאפשר טעינה בעמדות של טסלה
לאחר שפורד וג'נרל מוטורס כבר הודיעו שיאמצו את סטנדרט הטעינה של יצרנית הרכב החשמלית בארה"ב, גם ענקית הרכב הגרמנית ויריבתה הוותיקה של טסלה עולה על הגל; הטעינה בעמדות אלו תתאפשר החל מ-2025, ובעלי טסלה צפויים להתמודד עם תורים הולכים ומתארכים
השימוש ברשת הטעינה של טסלה בארצות הברית אינו מוגבל רק ליצרני הרכב האמריקאים: אחרי שפורד וג'נרל מוטורס הודיעו שיאמצו את סטנדרט הטעינה של יצרנית הרכב החשמלי, גם מרצדס בנץ הגרמנית, יריבתה הוותיקה של טסלה, הודיעה כי תבצע מהלך דומה.
לפי ההודעה, החל משנת 2025 מכוניות מרצדס בנץ חשמליות אשר ישווקו בארה"ב יצוידו בשקעים שמתאימים לטעינה מהירה ב-12 אלף עמדות הסופר-צ'רג'ר של טסלה אשר פזורות ברחבי המדינה. עד ששקעים אלה יהיו זמינים, מרצדס מדגישה כי בעלי מכוניות חשמליות מתוצרתה בארה"ב יוכלו להשתמש במתאם אשר יסופק להם על ידי היצרנית.
בכך הופכת מרצדס בנץ ליצרנית הגרמנית הראשונה המודיעה על אימוץ "שקע טסלה". לצד זאת היא מודיעה גם על הקמת רשת משלה אשר תמנה 2,500 עמדות טעינה מהירות בארה"ב. בפועל, למרצדס אין ברירה אלא לאמץ את הסטנדרט של טסלה בארה"ב, וזאת משתי סיבות: ראשית, אין לה דרך אחרת להבטיח שהמכוניות שלה יוכלו לנסוע מרחקים ארוכים בשל היעדר רשת טעינה מהירה, חזקה ואמינה מלבד הרשת של טסלה. ומעבר לכך, גם מספר ספקי טעינה אמריקאים גדולים הודיעו כי יאמצו את הסטנדרט של טסלה לאחר שג'נרל מוטורס ופורד הודיעו שיעברו אליו. כך נוצר מצב בו יצרני רכבי יוקרה, שבכל מקרה מהווים מיעוט ביחס ליצרני רכב עממי, ימצאו את עצמם עם מעט מאוד אפשרויות לטעון את רכביהם אם אלה לא עומדים בסטנדרט הטעינה של פורד, ג'נרל מוטורס וכמובן גם טסלה.
עם זאת ל"פתיחת" הרשת של טסלה יש גם שתי השפעות בעייתיות במישור האמריקאי והמקומי. עמדות הטעינה המהירה של טסלה בארה"ב כבר לא יהיו נחלת בעלי הרכבים מתוצרתה, כלומר הם יצטרכו להתמודד עם תורים מתארכים. מעבר לכך, תקן הטעינה והתקע אשר קיימים בישראל לרכב חשמלי הם שונים (שמו של תקע הטעינה ה"ישראלי" הוא CCS2). אם וכאשר בעליהן של מכוניות חשמליות של פורד, ג'נרל מוטורס ובעתיד גם מרצדס יחפצו במכונית חשמלית ביבוא אישי אשר תירכש בארה"ב, הם יוכלו בעצם לטעון אותה רק ברשת של טסלה שבכל מקרה אינה פתוחה בישראל לשימוש בעלי רכב אחר.