ג'נרל מוטורס: החשמליות שלנו יוכלו להשתמש בעמדות הטעינה של טסלה
ג'נרל מוטורס: החשמליות שלנו יוכלו להשתמש בעמדות הטעינה של טסלה
לפי הודעת היצרנית של קדילאק, שברולט ו-GMC, בשנה הבאה יוכלו בעלי מכוניות מתוצרתה להשתמש בעמדות טסלה בעזרת מתאם מיוחד, והחל מ-2025 המכוניות ייוצרו כשהן כבר מוכנות לטעינה ב-12 אלף העמדות של טסלה שפזורות ברחבי ארה"ב
מכוניות ג'נרל מוטורס (GM) חשמליות יוכלו להשתמש בעתיד ברשת המטענים של טסלה, כך מודיעה היצרנית.
הודעת GM מגיעה שבועות ספורים לאחר הודעתה של פורד לפיה מכוניות פורד יוכלו להשתמש ברשת של טסלה. לפי הודעתה הרשמית של ג'נרל מוטורס (החברה-האם של קדילאק, GMC ושברולט), החל משנת 2025 לקוחות החברה יוכלו להשתמש ב-12 אלף עמדות טעינה מהירות של טסלה שפזורות ברחבי ארה"ב. בהודעה נמסר כי מהשנה הבאה יוכלו בעלי מכוניות חשמליות של ג'נרל מוטורס להשתמש ברשת של טסלה באמצעות התקנת מתאם מיוחד על תקע הטעינה, ואילו משנת 2025 המכוניות כבר ייוצרו כשהן מוכנות לטעינה בעמדות של טסלה ללא מתאמים.
בפועל המהלך של ג'נרל מוטורס אינו מפתיע לאחר הצטרפות פורד לרשת הטעינה של טסלה. אך מעבר לכך, במקרה של ג'נרל מוטורס מדובר במהלך חיוני: למרות שפע ההצהרות - גם של ג'נרל מוטורס וגם של פורד - על עתיד חשמלי, בפועל הלקוחות של שני המותגים האלה הם לקוחות יותר מסורתיים בתפיסותיהם שלא בדיוק ממהרים לרכוש מכוניות חשמליות. במהלך שלושת החודשים הראשונים של 2023 כל מכירות הרכב החשמלי של ג'נרל מוטורס - חברה שמכרה אשתקד מעל 5 מיליון מכוניות - הסתכמו ב-20,670 מכוניות חשמליות.
ג'נרל מוטורס גם הודיעה לפני מספר ימים על השקעות בהקמת קווי ייצור חדשים לטנדרים ורכבי שטח בעלי מנועי בנזין בטקסס, אך במקביל נדרשת החברה כן להשקיע בחישמול של מותגים אחרים שלה, ובראשם קדילאק, מכיוון שמותגים אלה כן נדרשים להתחרות ראש בראש בשוק האמריקאי במרצדס, ב.מ.וו וכמובן גם טסלה. אמנם גישה ל-12 אלף עמדות טעינה של טסלה כנראה לא תשכנע אמריקאים שגרים במדינות במרכז ארה"ב להחליף את הטנדר הישן במכונית חשמלית, אך כן תוכל לספק רשת תמיכה לבעלי הדורות הבאים של המכוניות החשמליות של קדילאק.