סגור
מטוס אל על בואינג 787 דרימליינר נתב"ג
מטוס אל על בואינג 787 (דרימליינר) (צילום: רויטרס)

המדינה מכרה מניות, גם בורוביץ' - רוזנברג עלה לאחזקה של 49.95% באל על

הושלמה הצעת הרכש בחברת התעופה, לאחר שבעל השליטה קני רוזנברג שילם 4.2 שקלים לכל מניה, פרמיה של 10% על מחיר השוק; המדינה מכרה נתח של 1.7% מהמניות ב-13 מיליון שקל והיא נותרה עם אחזקה של 10.1%; חברת כנפיים של משפחת בורוביץ' מכרה מניות ב-8 מיליון שקל ונותרה עם 5.2%

מדינת ישראל ומשפחת בורוביץ' עמדו בראש הנענים להצעת הרכש של קני רוזנברג ל-5% ממניות אל על. ההצעה המעודכנת שהוגשה במחיר משופר של 4.20 שקל למניה, נענתה במלואה.
בעקבות הרכישה הגדיל רוזנברג את חלקו בחברה ל-49.95% מהמניות - ההצעה הוגשה שכן זו הדרך היחידה המותרת על פי החקיקה לעלייה מעבר לסף ה-45%.
רוזנברג רכש במסגרת ההצעה 9.519 מיליון מניות אל על, בסכום של כ-40 מיליון שקל. לאחר שההצעה המקורית לא נענתה הוא נאלץ להעלות פעמיים את המחיר המוצע כדי לזכות בהיענות מצד בעלי המניות.
ההצעה במקור עמדה על 3.8 שקלים, היא הועלתה ל-4 שקלים וכשגם זה לא הספיק, ל-4.20 שקלים, הסכום שבו מומשה ההצעה כאמור - פרמיה של 10% על מחיר השוק הבוקר, 3.82 שקלים.
מהדיווח של אל על לבורסה עולה כי המדינה מכרה כ-1.7% ממניות אל על, אותן שקיבלה במסגרת העיסקה המקורית עם רוזנברג - בעסקה זו המדינה הזרימה הון לחברה בתקופת הקורונה. המדינה מכרה מניות בכ-13 מיליון שקל והיא נותרה עם 10.13% מהמניות.
חברת כנפיים של משפחת בורוביץ' – בעלת השליטה הקודמת באל על - מכרה נתח של 0.95% ממניות אל על תמורת כ-8 מיליון שקל והיא מחזיקה לאחר המכירה 5.24% מהמניות.
עד היום במשך שנתיים וחצי השקיע רוזנברג כ-800 מיליון שקל ברכישת מניות אופציות והלוואת בעלים לאל על, ועתה הגדיל את ההשקעה ל-840 מיליון שקל. 2022 היתה השנה שבה חזרה אל על להרוויח, סכום של 109 מיליון דולר, אחרי הפסדים של מיליארד דולר בתקופת הקורונה שבה שלט רוזנברג בחברה.