סגור
מבחן ריסוק ל סובארו פורסטר של ארגון הבטיחות האמריקאי IIHS
מבחן ריסוק לסובארו פורסטר של ארגון הבטיחות האמריקאי IIHS (צילום: IIHS)

סכנה ליושבי המושב האחורי: אלו רכבי הכביש שטח שנכשלו במבחן הבטיחות

ארגון הבטיחות האמריקאי העצמאי IIHS פרסם תוצאות של מבחני הריסוק ל-15 רכבי כביש חדשים, ביניהם גם כאלה שמשווקים בשוק הרכב הישראלי

ארגון הבטיחות האמריקאי העצמאי IIHS (שאינו תלוי בסוכנויות ומימון ממשלתי) מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק ל–15 רכבי כביש שטח חדישים, שחלקם משווקים גם בשוק הרכב הישראלי (אם כי בדרך כלל קיימים הבדלי גימור ואבזור בין הדגמים אשר משווקים בארה"ב ובין הדגמים המשווקים בישראל). לראשונה כוללים מבחני הריסוק קטגוריה שעד כה לא זכתה להתייחסות מקיפה - הגנה על יושבי הספסל האחורי. התוצאות שהתקבלו במבחן הריסוק היו גרועות.
IIHS נוהגת לחלק את תוצאות מבחני הריסוק לארבעה ציונים שנעים מ"טוב", "סביר", "נמוך" -ו"גרוע" שהוא הציון הנמוך ביותר. ובסבב זה של מבחני ריסוק התוצאות אשר נמדדו במושב האחורי השפיעו באופן ניכר על הציון הכללי שניתן לרכבים. רק שני רכבים קיבלו ציון כללי "טוב": פורד אסקייפ שאינו משווק בישראל ו-וולוו 40XC . טויוטה ראב 4 המשווק בישראל הוא הרכב היחיד שקיבל ציון כללי "סביר" לאחר שלפי ממצאי הארגון האמריקאי - ההגנה על יושבי המושב האחורי (הארגון מתייחס בפרסומיו למצב המדמה פגיעת תאונת דרכים בילד בן 12 במושב האחורי) דורגה כ"גרועה".
בהמשך הטבלה הציונים יורדים: אאודי 3Q וסובארו פורסטר – שני דגמים שמשווקים בישראל קיבלו ציון כללי "נמוך" כמו גם ניסאן רוג שאינו משווק בישראל. במקרה של האאודי וגם של הניסאן, הציון שהתקבל בסעיפים הנוגעים לעיגון הנוסעים מאחור היה "גרוע" ואילו בסובארו פורסטר הציון להגנה על אזור החזה של יושבי המושב האחורי היה "נמוך".
יתר הטבלה כוללת רכבי כביש שטח שכולם קיבלו ציון בטיחות כללי "גרוע" בגלל שלל ליקויים אשר נוגעים בעיקר לבטיחות יושבי הספסל האחורי. חלק מן הדגמים הללו משווקים גם בישראל. כך- ביואיק אנקור, שברולט אקווינוקס (משווק בארץ) , הונדה CRV (משווק בארץ), הונדה HRV, יונדאי טוסון (משווק בארץ), ג'יפ קומפאס ורנגייד (משווקים בארץ), מאזדה CX5 וגם מיצובישי אקליפס קרוס אשר משווקים שניהם בישראל – קיבלו כולם ציון בטיחות כולל אדום – כלומר הגרוע ביותר. בשברולט אקווינוקס ההגנה על הראש והחזה של יושבי המושב האחורי דורגה כגרועה. בהונדה CRV ההגנה על החזה של הילדים בספסל האחורי דורגה כגרועה. גם ביונדאי טוסון, ג'יפ קומפאס, ג'יפ רנגייד, מאזדה CX5 ומיצובישי אקליפס קרוס ההגנה על בית החזה ואזור הראש של היושבי במושב האחורי דורגה כגרועה.