סגור

אלקטרה צריכה: הרכישות הזניקו את המכירות, אך הפילו את הרווח הנקי ב-80%

מכירות אלקטרה צריכה זינקו ברבעון השני ב-70% ל-1.5 מיליארד שקל; ברקע, הוספת פעילויות חדשות שרכשה החברה בשנה שעברה, דוגמת יינות ביתן, קולומביה, ועוד; אך הרווח הנקי נפל ל-11.6 מיליון שקל, בין היתר בשל אותן החברות שנרכשו והכפילו את ההוצאות על שיווק

אלקטרה צריכה חתמה את הרבעון השני עם זינוק במכירות, אך רשמה שחיקה ברווחיות התפעולית וצניחה של 80% ברווח הנקי שהסתכם ב-11.6 מיליון שקל. החברה אישרה תכנית רכישה בהיקף של 100 מיליון שקל, חתמה עם כאל ובנק הפועלים על הסכם שיתוף פעולה להקמת מועדון לקוחות מבוסס כרטיס אשראי והכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 30 מיליון שקל.
השיפור החד במכירות, נרשם בין היתר בעקבות הוספת פעילויות חדשות שרכשה החברה במהלך בשנה שעברה, דוגמת יינות ביתן, קולומביה, ועוד, שתוצאותיהן לא אוחדו עדיין במלואן ברבעון במקביל אשתקד. אלא שיינות ביתן שרכשה בשנה שעברה עדיין בהפסדים, לאחר שמכירותיה הסתכמו ברבעון ב-712 מיליון שקל שהניבו רווח מגזרי של 5.2 מיליון שקל. החברה בנתה תכנית התייעלות ורה-ארגון, אותה החלה ליישם כבר החודש. כפי שנחשף בכלכליסט, החברה דרשה מספקיה להאריך את ימי האשראי שהיא מקבלת מהם, בניסיון לשפר תנאים ביחס לאלו שקיבלה תחת הבעלות הקודמת של נחום ביתן.
מכירות אלקטרה צריכה רשמו ברבעון השני זינוק של 70% שהסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל. הצמיחה הושגה בעיקר מעלייה של 14% במכירות מוצרי צריכה חשמליים, בדגש כל מערכות חימום, מעלייה של 18.5% במכירות רשתות החשמל בזכות פתיחת חנויות חדשות, תרומת החנות בדיוטי פרי ועיתוי חג הפסח ומתרומתן של החברות שרכשה במהלך השנה שעברה, דוגמת יינות ביתן ושטרם אוחדו במלואם ברבעון המקביל אשתקד.
שיפור ברווחיות הגולמית ממכירת מזגנים ומערכות חימום וכן ברשתות החשמל, כמו גם אי איחוד מלא של תוצאות החברות שנרכשו בשנה שעברה, באו לידי ביטוי בזינוק של 84.6% ברווח הגולמי שהסתכם ב-449 מיליון שקל. זינוק זה אפשר לחברה להציג שיפור ברווחיות הגולמית שעלתה ל-29.4% מהמכירות לעומת 27.1% ברבעון המקביל אשתקד.
רכישות החברות הנ"ל הגדילו את הוצאות המכירה והשיווק ב-101% ל-367 מיליון שקל ואת שיעורן מהמכירות ל-24.1% לעומת 20.2% אשתקד. בנוסף, רשמה החברה ברבעון המקביל הכנסות של 45 מיליון שקל משערוך נדלן להשקעה בעקבות מכירת מחצית מהנדל"ן להשקעה לקרן ריאליטי. בעקבות כך, צנח הרווח התפעולי בכ-35% ל-57 מיליון שקל. בנטרול עסקת הנדל"ן, הסתכם הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשתקד ב-43 מיליון שקל, כך שהחברה היתה מציגה ברבעון הנוכחי עלייה של 28%. רכישת יינות ביתן הובילה גם לעלייה בהוצאות מימון שהסתכמו ב-37 מיליון שקל ואלו תרמו אף הם לצניחה ברווח הנקי.
את המחצית הראשונה חתמה החברה עם זינוק של 86% במכירות שהסתכמו ב-2.97 מיליון שקל וצניחה של 45% ברווח הנקי שהסתכם ב-53 מיליון שקל.
אלקטרה צריכה הפועלת בתחום מוצרי צריכה חשמליים (יבוא ושיווק של מותגי חשמל) ובתחום הקמעונאות הן בזירת החשמל עם רשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, הן בזירת המזון עם רשתות יינות ביתן ומגה והן בזירת הפנאי עם רשת קולומביה ורשתות המחנאות אאוטסיידרס ושבילים, עומדת לקראת הסבת סניפים ראשונים של יינות ביתן ומגה למותג קרפור הצרפתי וכן להשקת רשת חנויות הנוחות סבן אילבן. במהלך הרבעון סיים מנכ"ל יינות ביתן עמית זאב את כהונתו הקצרה ובמקומו מונה אורי קילשטיין שיצטרך ליישם החל מהחודש תכנית התייעלות ורה ארגון, לצורך שיקום יינות ביתן.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה אמר עם פרסום הדוחות: "במהלך הרבעון השני המשכנו ביישום אסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה וביסוס מעמדה, תוך הצבת מנועי צמיחה חזקים לשנים הבאות. בתחום המזון אנו פועלים כיום באינטנסיביות להשלמת ההיערכות להשקת רשת קרפור בישראל וכן לפתיחת החנות הראשונה של סבן אילבן בהמשך השנה הנוכחית.
"אנו רואים ברכישת יינות ביתן עסקה אסטרטגית לקבוצה, שתתרום תרומה משמעותית, הן לקבוצה והן למועדון הלקוחות שלה", המשיך שווימר. "לאחרונה גיבשה הרשת תוכנית אסטרטגית, ואנו מעריכים כי תוצאותיה של תכנית זו יבואו לידי ביטוי כבר במהלך הרבעונים הבאים, ויתבטאו בשיפור הדרגתי ומתמשך בביצועי הרשת".