סגור

מהלכי שיווק והוצאות מימון חתכו את הרווח הנקי של ויקטורי ב-75%

הרווח הנקי של רשת המזון ברבעון הראשון עמד על 3.9 מיליון שקל; המכירות ירדו ב-9.4% כשברקע קמפיין שיווקי בהובלת שלום אסייג, שהביא לעלייה בשיעור הוצאות המכירה והשיווק ל-21.3% מהמכירות; הוצאות המימון זינקו ב-58.8% ל-8.2 מיליון שקל

רבעון ראשון קשוח לויקטורי: היערכות לפתיחת סניפים והשקעה שיווקית בקמפיין פרסום רחב והוצאות מימון, חתכו את הרווח הנקי של רשת המזון ב-75% ל-3.9 מיליון שקל.
החזרה לשגרה אחרי משבר הקורונה ועיתוי חג הפסח, נגסו במכירות ויקטורי, שחתמה את הרבעון הראשון עם ירידה של 9.4% במכירות שהסתכמו ב-539 מיליון שקל. הירידה במכירות נרשמה, למרות פתיחת חנות חדשה בחודש יולי האחרון באשדוד. מכירות החנויות הזהות, ירדו בשיעור נמוך יותר של 8.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

1 צפייה בגלריה
אייל רביד ויקטורי
אייל רביד ויקטורי
אייל רביד מנכ"ל ויקטורי
(צילום: אבי רוקח, תומי הרפז)

ירידה בשיעור דומה (9.2%) ברווח הגולמי שהסתכם ב-136.8 מיליון שקל, אפשרה לויקטורי לשמר את הרווחיות הגולמית בשיעור של 25.4% מהמכירות, בדומה לרווחיות ברבעון המקביל אשתקד ובשנת 2021 כולה.
הירידה במכירות בתקופה בה יצאה החברה בקמפיין שיווקי נרחב בהשקעה של 4 מיליון שקל בהובלת שלום אסייג, הביא לעלייה בשיעור הוצאות המכירה והשיווק של ויקטורי ל-21.3% מהמכירות, לעומת 19.6% בתקופה המקבילה אשתקד. להערכת החברה, עלויות הפרסום ירדו משמעותית כבר ברבעון הנוכחי.
בעקבות כך, נחתך הרווח התפעולי של החברה ב-46.2% ל-13.4 מיליון שקל והרווחיות התפעולית נשחקה ל-2.5% מהמכירות, לעומת 4.3% ברבעון המקביל אשתקד ו-3.9% בשנת 2021 כולה.
במהלך הרבעון, רשמה החברה עלייה של 58.8% בהוצאות המימון שטיפסו ל-8.2 מיליון שקל. זאת בעיקר מעלייה ההתחייבויות חכירה לסניפים חדשים ומהפסדים מנכסים פיננסיים, לעומת הכנסות מימון שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד מרווחים מנכסים פיננסיים.
בויקטורי פתחו בשבוע שעבר 2 סניפים ראשונים בתת הרשת החדשה ויקטורי בסיטי. בשבועות ובחודשים הקרובים, צפויים להיפתח 5 סניפי סיטי נוספים, להם כבר קיימים חוזים חתומים.
תת רשת הסיטי צפויה למנות עד 50 סניפים בגודל של 300 מ״ר ברחבי הערים. להערכת הרשת, צפויה תת הרשת לתרום למכירות החברה כחצי מיליארד שקל, החל משנת 2024 וכן לשפר את הרווחיות הגולמית בשיעור ניכר.
ויקטורי רשמה עלייה של 58.8% בהוצאות המימון, כשברקע התחייבויות חכירה לסניפים חדשים לצד הפסדים מנכסים פיננסיים
בנוסף, חתומה ויקטורי על חוזים לפתיחת 8 סניפים רגילים בעמק חפר, חריש, באר יעקב, רמלה, תל מונד, דימונה ו-2 בחולון. סניפים אלו צפויים להיפתח השנה ובשנת 2023 בשטח של 11 אלף מ״ר.
בחודש שעבר השיקה ויקטורי שירות משלוחים חדש דרך אפליקציית WOLT. השירות מציע משלוח תוך 30 דקות לתושבי אזור ת"א, פ"ת, בקעת אונו והשרון ובהמשך יורחב ליתר סניפי הרשת ברחבי הארץ. בחברה מעריכים כי הפעילות בהנחה ששיתוף הפעולה יורחב לכלל הרשת, תתרום הפעילות הכנסות בגובה 50-60 מיליון שקל בשנה הקרובה ו-150 מיליון שקל בשנת 2023.