סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

היוניקורן הישראלי OpenWeb רוכש את ADYOULIKE הצרפתית

הסטארט-אפ שפיתח טכנולוגיה לשיפור השיח ברשת, המשמשת היום יותר מאלף אתרי תוכן מובילים בעולם, יגדיל את הערך עבור האתרים בעזרת טכנולוגיית הפרסום הדיגיטלי של החברה הנרכשת. בסוף 2021 גייסה החברה 150 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר

אופןווב (OpenWeb) הישראלית, המפתחת טכנולוגיה לשיפור השיח ברשת, רוכשת את החברה הצרפתית ADYOULIKE שמספקת פלטפורמה טכנולוגית לפרסום דיגיטלי, בעזרתה תספק אופןווב ערך רב יותר לאתרי התוכן הגדולים בעולם. שווי ההסכם כ-100 מיליון דולר במזומן ומניות. זו הרכישה השניה של החברה הישראלית לאחר שבתחילת השנה רכשה את את Hive Media Group האמריקאית בכ-60 מיליון דולר.
רכישה זו מחברת את הרשת של אופןווב, המונה יותר מ-1,000 אתרי תוכן עולמיים, ביניהם Forbes, Newsweek ו-Refinery29, עם הטכנולוגיה של ADYOULIKE שהוקמה ב-2011 בצרפת על ידי ג'וליאן ורדייה, יוהן אלמאלם, פרנסיס טרנר ודייל לאבל. החברה הצרפתית עובדת כיום עם יותר מ-4,000 מותגים, סוכנויות ומפרסמים, כולל The Guardian, Reach, Prisma Media ו- Groupe Marie-Claire.
1 צפייה בגלריה
נדב שובל OpenWeb אופן ווב ממייסדי החברה והמנכ"ל
נדב שובל OpenWeb אופן ווב ממייסדי החברה והמנכ"ל
נדב שובל, ממיסדי OpenWeb אופן ווב והמנכ"ל
(צילום: OpenWeb)
בעקבות הרכישה, יצורפו 70 אנשי הצוות של ADYOULIKE לחברה הישראלית - מה שיביא את מספר העובדים העולמי של אופןווב לכמעט 300, עם משרדים חדשים בפריז ובלונדון. ג'וליאן ורדייה יצטרף לצוות ההנהלה של OpenWeb ויוביל את תחום הפרסום בחברה.
אופןווב גייסה בנובמבר אשתקד 150 מיליון דולר בהובלת הקרנות Insight Partners ו-Georgian Partners, ובהשתתפות המשקיעים עומר ציגלר, הראל השקעות, Entrée Capital, New York Times, Dentsu ו-Samsung Next. הגיוס הפך את החברה ליוניקורן בשווי של מיליארד דולר. החברה הוקמה על ידי המנכ"ל נדב שובל, רועי גולדברג שמשמש כ-COO, וישי גרין (שבינתיים עזב אותה) בשנת 2012 וגייסה עד כה 220 מיליון דולר.