30 דקות או פחות
מה הקשר בין שוקולד טובלרון להייטק הישראלי?
גיל הורסקי, מנהל ההשקעות והחדשנות של תאגיד הענק מונדלז, מספר מה מחפשת יצרנית החטיפים הענקית ואיך היא מנסה להציע אוכל בריא יותר
השם מונדלז אולי לא אומר לכם הרבה, אבל מדובר באחת מיצרניות החטיפים הגדולות בעולם, עם מותגים כמו טובלרון, קדבורי, מילקה, אוריאו - וזו רק רשימה חלקית. גיל הורסקי הוא מנהל גוף ההשקעות והחדשנות הגלובלי של תאגיד הענק הזה, ואת התפקיד הזה הוא מבצע מישראל.
הכל התחיל כשגיל הגיש מועמדות לתואר במנהל עסקים באוניברסיטת נורת׳ווסטרן היוקרתית בשיקגו, והמרצים הופתעו לשמוע ממנו שהוא מעוניין לייצר חדשנות בעולם המזון. אחרי התמחות בנסטלה ועבודה ראשונה בפפסיקו, גיל עבר מארה"ב לשווייץ, שם ממוקם המטה של מחלקת השוקולד של תאגיד החטיפים קראפט פודס, שלימים שינה את שמו למונדלז. בשלב מסוים גיל החליט שהוא רוצה לגדל את הילדים שלו בארץ, ובמונדלז הציעו לו להישאר בחברה ופשוט לעבוד מרחוק.
אז איזו חדשנות מחפשת חברת חטיפים, איך היא משתלבת במעבר לאוכל בריא יותר, מה מתאים מבחינתה להשקעה ומה אפשר להכניס למפעלים שלה כפיילוט ואיך מנהלים חדשנות גלובלית מתל אביב? הכל בפרק שכלל גם טעימה של חטיפים עם טכנולוגיה ישראלית חדשנית.
מראיינים:
נבות וולק, איש הייטק (navotvolk@ בטוויטר).
אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.