תחזית חלשה הפילה ב-18% את מניית פייפאל
תחזית חלשה הפילה ב-18% את מניית פייפאל
בעקבות השיבושים בשרשרת האספקה והסנטימנט הצרכני השלילי: חברה מצפה לרשום רווח מתואם של 87 סנט למניה ברבעון הראשון, בפער מציפיות השוק, העומדות על 1.11 דולר למניה
מניית פייפאל צללה ב-17.9% במסחר המאוחר, לאחר פרסום תחזית מאכזבת - ועל אף העובדה שהביצועים ברבעון החגים עמדו ברוב התחזיות. מנכ"ל הכספים של החברה, ג'ון רייני, הצביע על כמה גורמים שעמדו מאחורי התחזית השמרנית. "החברה סובלת מלחצי האינפלציה, מסנטימנט צרכנים מוחלש, ומעיכובים בשרשרות האספקה, שמשפיעים באופן שלילי על לקוחות, בעיקר בעלי הכנסה נמוכה יחסית".
החברה מצפה לרשום רווח מתואם של 87 סנט למניה ברבעון הנוכחי (ראשון 2022), לצד צמיחה של בין 6%-14% בהכנסות. האנליסטים מצפים לרווח רבעוני מתואם של 1.16 דולר למניה ולהכנסות של 6.76 מיליארד דולר, סכום המשקף צמיחה של 12%.
ברבעון הרביעי רשמה פייפאל רווח של 801 מיליון דולר או 68 סנט למניה, לעומת 1.56 מיליארד דולר או 1.32 דולר למניה ברבעון המקביל. הרווח המתואם עמד על 1.11 דולר למניה, סנט אחד מתחת לתחזיות האנליסטים. ההכנסות הסתכמו ב-7.9 מיליארד דולר, בדומה לתחזיות בשוק.
היקף התשלומים בפלטפורמה עמד ברבעון הרביעי על 340 מיליארד דולר – האנליסטים ציפו ל-345 מיליארד דולר. מספר המשתמשים הפעילים עמד בסוף השנה על 426 מיליון..
בנוסף, פייפאל משנה את האסטרטגיה שלה בכל הקשור לצמיחת משתמשים ושימורם ו מפנה את המיקוד שלה לחשבונות בעלי "ערך גבוה". החברה מתכננת להתחיל לספק מידע על הכנסה ממוצעת למשתמש כדי להראות כיצד מגמות המשתמשים משפיעות על מצבה הפיננסי.
פייפאל כבר הפעילה בעבר "תכניות מבוססות תמריצים" שהיו אמורות לגרום ללקוחות לא פעילים "לחזור להשתמש" בפלטפורמה שלה, אך אלה נכשלו ברובן להניע שימוש מתמשך. בתחזית מוקמדת ציפתה החברה שיהיו בידיה 750 מיליון חשבונות פעילים בטווח הבינוני, אך התחזית הזאת כבר אינה תקפה, לדברי רייני. עבור 2022, החברה מצפה להוסיף 15 עד 20 מיליון משתמשים פעילים. "זוהי ההחלטה שלנו. יכולנו להגדיל את ההוצאות שלנו ולנסות להגביר את השימוש בפלטפורמה, אך אנו מאמינים שיש דרכים טובות יותר להשיג זאת," הוא אמר.