30 דקות או פחות
איך אפשר לפרסם תחזית כמה שיותר מדויקת כשיש יותר מדי נתונים?
הסטארט-אפ הישראלי אקספלוריום עושה סדר בהררי המידע כדי לעזור ללקוחות להתמקד בפרטים החשובים. המנכ"ל מאור שלמה, רק בן 27, מסביר איך זה עובד
עם גיוסי הון של כמעט 130 מיליון דולר, יותר מ-150 עובדים בשתי יבשות וצמיחה מואצת תוך 3 שנים בלבד, מאור שלמה - רק בן 27 - הוא אחד הכוכבים שזורחים בשמי ההייטק הישראלי. שלמה, שהתחיל את המסע שלו בתפקיד לא טכנולוגי ב-8200, לימד את עצמו לתכנת כשנתקל בבעיה בתחום הדאטה - אילו מאגרי מידע מתוך אלפי אופציות ינבאו בצורה המדויקת ביותר את הבעיות שאיתן הוא מתמודד.
כמה חודשים אחרי שהשתחרר משירות קבע הוא חבר לאור טמיר ולעומר הר, שמבוגרים ממנו ביותר מעשור, והשלושה יצאו לדרך והקימו את אקספלוריום. היום הם מגרדים כבר הכנסות של 10 מיליון דולר בשנה, כשהמשימה שלהם היא להמציא קטגוריה חדשה בעולם מדע הנתונים. למשל, לאפשר ללקוח ליצור תחזית של המכירות הצפויות בעוד חודש, תוך התחשבות במשתנים רבים שיכולים להשפיע.
איך הצליח, בתור יזם צעיר מאוד, לשכנע לקוחות להשתמש בפיתוח החדש, מה הדינמיקה בחברה שבה המנכ"ל צעיר יותר משאר המייסדים ואיך גייסה החברה כל כך הרבה כסף בתוך זמן קצר כל כך? כל התשובות בפרק החדש של הפודקאסט "30 דקות או פחות".
מראיינים:
נבות וולק, איש הייטק.
אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.