$
קאש אנד טראש

פודקאסט כלכליסט

כמה עולה לפתח פורמט לשעשועון טלוויזיה ומה הכי חשוב לצופה הישראלי?

הפודקאסט "קאש אנד טראש" מפרק את המודל העסקי של שעשועוני טלוויזיה: מתח, הפקה זולה, סטטיסטיקה מדוקדקת, וגם ביטוח נגד רצף זכיות

אליחי וידל ורותה קופפר 14:1830.08.21

שעשועונים טלוויזיוניים ממלאים עשרות שעות שידור בכל הערוצים ברחבי העולם. הסגנון והאופי של כל שעשועון נקבעים על פי התרבות והאופי של הצופים בכל מדינה, אבל דבר אחד ברור: המתח והדרמה יכולים לסחוף מיליוני צופים ולסדר למשתתפים בהם פרסים גם בשווי של מיליונים.

 

 

 

 

פרק 17 של הפודקאסט "קאש אנד טראש" מנסה להתחקות אחרי המודלים העסקיים של כמה מהשעשועונים המצליחים בישראל ובעולם, בעקבות השערוריות סביב בחירת מנחי "ג'פרדי" האמריקאית. הפרק מנתח את התעשייה משני הצדדים שלה: מצד ההפקה ומצד המשתתפים והזוכים. ליסה שילוח, שהמציאה את "אחד נגד 100" ואת "לעוף על המיליון" ומכרה את הפורמטים שלהם לעשרות ערוצי שידור בעולם מסבירה בפודקאסט איך בונים פורמט מנצח ויוצרים מתח אצל הצופים, על מה ההפקה מבזבזת הכי הרבה כסף ולמה המשתתפים העדיפו להעיף קודם את כל הנשים.

 

מצד המנצחים מסבירה אנה בורד למאזיני "קאש אנד טראש" מה גרם לה להשתתף ב"מרדף", למרות החשש שלה ליפול על שאלה מטופשת, האם היא בכלל נהנתה בזמן התוכנית, מה היא עשתה עם כספי הזכייה, והתשובה לשאלת השאלות - כמה באמת מס ההכנסה לוקח מסכום הזכייה.

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

x