פודקאסט כלכליסט
חמש שנים ללא משחק חדש: מה קרה למגע הזהב של בליזארד?
בליזארד תמיד לקחה את הזמן בפיתוח משחקים חדשים, אבל נראה שבשנים האחרונות היא נחה קצת יותר מדי. מנהלים, יוצרים ושחקנים נוטשים ופודקאסט גיימריסט בודק מה עובר על החברה
זה עוד היה יכול להיות בסדר אם היה לה משחק חדש באופק שימריץ מחדש את הקהל שלה – החשודים המיידיים הם Overwatch 2 או דיאבלו 4, שנמצאים בשלבי פיתוח כאלו או אחרים – אבל זה לא המצב. בליזארד תמיד היתה חברה שלוקחת את הזמן עם המשחקים שלה, וכיום, כשזמני הפיתוח התארכו בתעשייה כולה, הכותרים שלה מגיעים, במונחים של הענף, פעם בדור.
וכך בליזארד מוצאת את עצמה ללא משחק חדש מאז 2016, עם דיווחים על צוות שהולך ונהיה מתוסכל, בין היתר מתהליך קבלת החלטות מסורבל – תופעה שרודפת כמעט כל חברת ענק, אבל שהחמירה במיוחד בבליזארד, כך דווח בתחקיר מקיף של IGN שפורסם בשבוע שעבר, מאז המיזוג עם אקטיוויז'ן – עוד חברת ענק (סדרת קול אוף דיוטי) עם תרבות ארגונית ויצירתית שונה בתכלית.
כמובן שעדיין רחוק היום בו אפשר יהיה להגיד על בליזארד שהיא בצרות של ממש. לחברה עדיין יש כמה מהמותגים החזקים ביותר בענף כולו, קהל נאמן (אולי אפילו נאמן מדי) והמון עובדים מוכשרים ומסורים. גם העזיבה של רבים מהמנהלים הבולטים בחברה לא בהכרח מעידה על בעיות עומק – ייתכן שרבים מהם פשוט הריחו הזדמנויות עצמאיות בחוץ ורצו קצת לגוון, בטח אחרי שנתנו שנים על גבי שנים לאותם משחקים.
אבל מה שנשחק – וידרוש לא מעט מאמץ בשביל לבנות אותו מחדש – הוא התדמית של בליזארד כחברה בעלת מגע זהב שפשוט לא יכולה לטעות. על כל אלו ועוד דנים בפרק של השבוע כתב גיימריסט עמית קלינג, שנפרד השבוע מהמדור ומהפודקאסט, והמנחה האורח דניאל רצ'קובסקי – תסריטאי ("פעם בשבוע עם תם אהרון"), קומיקאי ומעצב משחקים שמסר עשרות אלפי שעות מחייו למשחקים השונים של בליזארד.