מילון כלכליסט

משרדי פי אר דיגיטל 
צילום: משרדי פי אר דיגיטל בע"מ
 

כוחה של כתיבה שיווקית באינטרנט

כתיבה שיווקית באינטרנט היא אחד הכלים החזקים ביותר. ביל גייטס אמר בשנות ה-90 של המאה הקודמת כי "התוכן הוא המלך", והמשפט הזה נכון עד היום. מבחינת גוגל, קיימת חשיבות גדולה לתוכן הכתוב ברשת. כך שאם בעבר ניתן היה לסלוח על מאמרים בלתי איכותיים שבהם נדחסו מילות המפתח ללא הבחנה, הרי שהיום האלגוריתמים של גוגל סלחנים קצת פחות. על כן, חשוב להקפיד על כתיבה שיווקית נכונה כאשר מפרסמים את העסק באינטרנט.

בשיתוף פי .אר דיגיטל 06.05.21

כל היתרונות של כתיבה שיווקית באינטרנט שכדאי להכיר

 

אז מדוע חשוב כל כך לשלב כתיבה שיווקית באינטרנט, ולא משנה באיזה עסק מדובר? לכתיבה מסוג זה ישנם יתרונות בלתי מבוטלים. ראשית, ניתן לשלב בכתיבה השיווקים מילות מפתח רלוונטיות, לאחר ביצוע חקר מילות מפתח מעמיק. כך שכל מי שמעוניין לקדם ביטויים מרכזיים, מוזמן להכניס אותם באופן טבעי אל הטקסט הכתוב. בעולם שבו מרבית הגולשים מחפשים שירותים ומוצרים באינטרנט, יהיה להם קל יותר להגיע ל"רופא שיניים באשדוד" או "מעצב שיער ברמת גן", אם מילות המפתח יהיו שתולות בתוך הטקסט בחכמה. שנית, אם יודעים להתאים את סוג הכתיבה לקהל היעד, היא תדבר לכל אחד ותשכנע אותו באמינות המוצר או השירות שלכם. כדי לעודד את הגולש לבצע פעולות, ממולץ להוסיף גם משפט הנעה לפעולה. נוסף על כך, גוגל אוהבת טקסטים איכותיים, בייחוד אם מדובר במדריכים או טיפים לגולשים. כאשר היא מבחינה בכך שהאתר שלכם כולל טקסטים טובים ואיכותיים, בתוספת עמודים עם תמונות וסרטונים, היא נוטה לתעדף אתכם מבחינת דירוג.



5 טיפים לכתיבה שיווקית נכונה

 

לאחר שראינו את היתרונות של כתיבה שיווקית באינטרנט, נראה כיצד כותבים את המאמרים השיווקיים כמו שצריך. נקדים ונאמר שבעל העסק אינו חייב לעסוק במלאכת הכתיבה אם אין לו פנאי לכך, או שפשוט זה לא הצד החזק שלו. בדיוק לשם כך, כל בעל עסק יכול לשכור את שירותיו של משרד הפרסום פי .אר דיגיטל ולהינות ממגוון רחב של שירותים דיגיטליים – כולל כתיבה שיווקית. אך אם אתם מעוניינים לנסות את כוחכם בכתיבה שיווקית, אלא כמה טיפים שכדאי להביא בחשבון:

 

1. כיתבו בגובה העיניים.

כתיבה איכותית אין פירושה שימוש במילים גבוהות ומיליציות שכדי לפענח אותן הגולש צריך לפתוח מילון "אבן שושן". אמנם מדובר בכתיבה קולחת וברורה תוך שמירה על פיסוק ומשפטים קצרים, אך מדובר גם בצורך לכתוב בגובה העיניים. כך שלא משנה מי נכנס לאתר שלכם, הוא יוכל להבין מה דיוק אתם מציעים.

 

2. חדשו לקורא משהו שהוא לא ידע מקודם.

בזכות כתיבה שיווקית טובה יש לכם הזדמנות להעניק ערך מוסף ללקוח, לפתוח כמה מבין הסודות של תחום ההתחמות שלכם ולחשוף טיפים לביצוע פעולה מסוימת. פתחת סלון יופי? הוסיפי כמה טיפים לאיפור נכון. יש לך משרד לעורכי דין? תוכל להרחיב על טיפים שיעזרו לגולשים לפעול נכון כאשר משטרת התנועה עוצרת אותם בגין נסיעה במהירות גבוהה. גוגל אוהבת מדריכים, שכן היא מבינה עד כמה הם מעניקים ערך מוסף לגולש. לפיכך, מי שמצרף לאתר שלו כמה מדריכים טובים וברורים מגדיל את הסיכויים שלו להגיע למקומות הראשונים במנוע החיפוש.

 

3. התאימו את הטקסט שלכם לקהל היעד.

נוסף לכך שטקסט של כתיבה שיווקית באינטרנט צריך להיכתב בגובה העיניים, עליכם להתאים אותו לקהל הקוראים שלכם. באמצעות כתיבה נכונה ומותאמת ניתן לגעת בלב הקוראים, כך שהם ירגישו שמדברים אליהם. לדוגמה, אם אתם מציעים חולצות מגניבות לבני נוער, כדאי להשתמש קצת בסלנגים שלהם. ואם אתם מציעים בגדי הריון לנשים, מומלץ לנסח את התכנים באתר בלשון נקבה.

 

4. שתפו את הגולשים במקרים מעניינים שקרו לכם.

לא תמיד קל לקרוא טקסט הכולל שפע של מידע, ולכן מומלץ לתבל אותו קצת עם סיפורים מהשטח. לדוגמה, אם יש לכם עסק המציע אימון זוגי, אפשר לספר על מקרה שבו עזרתם לבני זוג לצאת מתסבוכת ולנהל חיי זוגיות טובה. אם אתם בעלי מרפאה וטרינרית, תוכלו להזכיר מקרה משעשע שקרה עם אחד המטופלים שלכם ההולכים על ארבע. כאשר אתם מדברים מתוך הניסיון האישי, השמים הם הגבול.

 

5. התאימו את הטקסט לקריאה נוחה.

לא מדובר רק בתוכן הטקסט, אלא במבנה שלו. אם הטקסט שלכם ייראה כמקשה אחת, ללא חלוקה לפסקאות וראשי פרקים, הקורא יתייאש ויעדיף לעבור לקרוא כתבה אחרת. הכתבה שלכם צריכה להיראות טוב מבחינה ויזואלית, וזה אומר כותרת ראשית מעניינת, כותרות משנה המעודדות את הגולש להמשיך ולקרוא, חלוקה טובה לפסקאות וכדומה. ניתן להוסיף גם תמונה או סרטון באמצע לצורכי המחשה ויזואלית טובה יותר.

 

משרדי פי אר דיגיטל
משרדי פי אר דיגיטל צילום: משרדי פי אר דיגיטל בע"מ

 

שיווק באינטרנט – מה זה אומר עד הסוף?

 

כתיבה שיווקית באינטרנט היא רק חלק משיווק אינטרנטי. רבים שואלים איך מייצרים ליד תקין מפרסום אפקטיבי, והתשובה לכך מורכבת מכמה רבדים. הדבר הראשון שצריך להבין הוא שמדובר בשיווק דיגיטלי לכל דבר ועניין, כלומר ללא שלטי חוצות או מודעות מודפסות בעיתון (שיטות פרסום שהיו נהוגות יותר בעבר). בימינו, כאשר מרבית הגולשים מחפשים שירותים בעיקר באינטרנט, עסק שלא דואג לפרסם את עצמו כמו שצריך כאילו לא קיים. מצד שני, התחרות בעולם הדיגיטלי גבוהה מאוד ולא קל להגיע למקומות הראשונים בגוגל. על כן, חשוב למשרד פרסום טוב ואיכותי כדי להשתלב בתחום השיווק הדיגיטלי.

 

קידום ממומן

 

קיימות כמה שיטות קידום באמצעות שיווק באינטרנט. מבין השיטות הנפוצות היא קידום ממומן. לכאורה, זה עובד די פשוט – אתם משלמים לגוגל פר קליקים עבור מודעת פרסום, וגוגל בתורה מעלה את המודעה למקומות הראשונים. אבל כאן לא מסתיים המשחק. גם פרסום ממומן צריך לדעת איך לעשות, שכן מדובר בכלי נפוץ מאוד שהתחרות בו גדולה. משרד פרסום מקצועי יבחן את מילות המפתח שכדאי להתמקד בהן, ינסח מודעה קולעת וטובה ויבחן עוד כמה גורמים שיעזרו לכם להגיע למקומות הראשונים.

 

קידום אורגני

 

דרך נפוצה נוספת לשווק באינטרנט היא באמצעות קידום אורגני, כלומר הקמת אתר אינטרנט. ניתן לעשות זאת במקביל לקידום הממומן, וחשוב להתחיל כמה שיותר מהר. זאת משום שהקידום האורגני איטי יותר ויכולים לחלוף אף כמה חודשים עד שרואים את התוצאות בפועל. עם זאת, בסופו של דבר העבודה משתלמת, שכן מדובר בקידום אותנטי המתמזג באופן טבעי עם גוגל. בעזרת אתר אינטרנט טוב ואיכותי קל יותר לרכוש את אמונם של הגולשים, ואתם מקבלים בתמורה כרטיס ביקור נהדר לעסק שלכם בעזרתו אפשר לעודד את הגולשים לבצע פעולה כלשהי כמו השארת פרטים ויצירת קשר או אפילו ביצוע תשלום (בייחוד אם אתם מעוניינים לחבר לאתר חנות אלקטרונית).

 

שימוש ברשתות חברתיות לטובת שיווק

 

רשתות חברתיות כמו פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, טיק טוק או אינסטגרם לא נועדו רק כדי לפרסם תכנים אישיים או לשמור על קשר עם חברים, אלא גם למטרות פרסום. מכיוון שרבים מהגולשים נמצאים באחת מבין הרשתות האלה או יותר, כדאי להרחיב אליהן את הפרסום. הרשתות האלה כוללות לא אחת כלים טובים עבור המפרסמים דוגמת פרסום ממומן או כלים לניתוח מאפיינים וביצוע מעקב אחר גולשים. רק חשוב לזכור לפרסם תכנים מעניינים ולשמור על רעננות הפוסטים לאורך כל הדרך.

 

 

בשיתוף פי .אר דיגיטל

 

 

 
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות