שותפות דלק קידוחים לקראת שינוי מבני טרם הנפקתה בלונדון
קבוצת דלק פנתה לביהמ"ש במטרה להביא לסחירות במניית שותפות הבת דלק קידוחים - מבנה של יחידות השתתפות שונה ממבנה של חברה שבה מחזיקים בעלי מניות; לכל בעל יחידת השתתפות יוצע לקבל מניה בחברה הפרטית כך שהרכב בעלי המניות לא ישתנה; מנורה ומגדל הן בעלות יחידות ההשתתפות הגדולות בדלק קידוחים וככל הנראה יתנו הסכמתן
- אלי עזור הוא הרוכש של מניות תמר פטרוליום מידי דלק קידוחים
- תשובה עדיין לא יכול לחייך: רוב התמורה מהמכירה תלך לפירעון חובות
- תשובה מוכר את האחזקות בתמר לקבוצה מאבו דאבי ב-1.1 מיליארד דולר
דלק קידוחים הודיעה כי פנתה לבית המשפט על מנת לבצע את השינוי המבני ומכנסת אסיפת בעלי יחידות ההשתתפות לאשר את המהלך. מבנה של יחידות השתתפות שונה ממבנה של חברה שבה מחזיקים בעלי מניות.
המטרה של דלק במהלך היא להביא לסחירות במניה. שותפויות יכולות להיסחר בבורסה בלונדון, אבל משקיעים גדולים לא נלהבים להשקיע בהן בשל המבנה המורכב.
בדלק מציינים כי במהלך של הפיכת דלק קידוחים לחברה פרטית, צפויים משקיעים גדולים להשקיע בה. מגמה זו התחדדה בשיחות עם המשקיעים שהיו ברובם מחו"ל, ובמהלך הגיוס של החוב לפני כשלושה חודשים לפרוייקט לוויתן בסך 2.3 מיליארד דולר.
המהלך זקוק לאישור של רוב מחזיקי יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים מקרב הציבור, כלומר רוב של בעלי מניות המיעוט. לכל בעל יחידת השתתפות יוצע לקבל מניה בחברה הפרטית כך שהרכב בעלי המניות לא ישתנה. ניו-מד תכין תשקיף להנפקה בלונדון ולאחר מכן תירשם גם למסחר בתל אביב.
מנורה ומגדל הן בעלות יחידות ההשתתפות הגדולות בדלק קידוחים וככל הנראה יתנו הסכמתן למהלך וכך גם גופים מוסדיים נוספים. הקושי צפוי להתעורר בקרב מחזיקים פרטיים שהיתרון מבחינתם בהחזקה של יחידות השתתפות ולא מניות, היא יכולת לקזז הפסדים מול חברות אחרות בבעלותם.
הבקשה לבית המשפט הוגשה בהובלת עו״ד שרי זינגר היועצת המשפטית של דלק קידוחים, ועל ידי שיראל גוטמן-עמירה, רן שלום, זאב גוטרייך ודניאל לוי ממשרד אגמון, רוזנברג, הכהן ושות'.