פז השלימה את רכישת סופר יודה ותשלם יותר מהמחיר המקורי
חברת האנרגיה תשלם 170 מיליון שקל עבור הרשת התל אביבית, 40 מיליון שקל יותר מהמחיר שנקבע באוגוסט, בעקבות תוצאות טובות יותר שהראתה הרשת; רכישת סופר יודה מצטרפת לחנויות הנוחות yellow שמפעילה פז ברחבי הארץ
פז נפט השלימה את העסקה לרכישת סופר יודה, תשעה חודשים לאחר שחתמה על מזכר הבנות לרכישת רשת קמעונאות המזון התל אביבית.
- לפז יש סופר יודה - דלק ישראל רוצה להקים את סופר מנטה
- "מכרתי את סופר יודה כי ילדיי דתיים, והפתיחה בשבת הפריעה להם מאוד"
- לא סומכת רק על האנרגיה: פז חתמה על מזכר הבנות לרכישת סופר יודה
פז תשלם 170 מיליון שקל עבור הרשת - 40 מיליון שקל מעל המחיר המקורי שנקבע בין הצדדים באוגוסט החולף. 50 מיליון שקל מהסכום יופקדו בנאמנות לשש שנים וישוחררו בהדרגה בהתאם לביצועי החברה.
העלייה במחיר נובעת מהעובדה שהתוצאות של סופר יודה במהלך בדיקות הנאותות היו טובות בהרבה מהנתונים הקודמים.
רכישת סופר יודה היא חלק מאסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה בתחום קמעונאות המזון והנוחות. עם השלמת העסקה, מחזיקה פז במלוא הזכויות ב-16 סניפים של רשת הסופרמרקטים סופר יודה, וכן בפעילות הסיטונאות וההפצה של סופר זול.
רכישת סופר יודה מצטרפת ל-241 חנויות yellow ול-17 חנויות סופר שכונתיות שפועלות תחת מותג yellow market. פז תשמר את מותג סופר יודה, שיפעל לצד מותג yellow.
החיבור בין פז לסופר יודה מאפשר סינרגיה בפעילות הסחר של הרשתות ובהגדלה של מועדון הלקוחות.
לאחרונה נכנסה פז לפעילות בזרוע נוחות נוספת עם השקת mini yellow, מכולת אוטונומית בבנייני מגורים שמאפשרת רכישת מוצרי מכולת באמצעות הארנק הדיגיטלי של אפליקציית yellow. סניפי mini yellow פרוסים במעל 100 בנייני מגורים וצפויים להתרחב תוך שנה לכאלף בניינים. בכוונת פז לאפשר תשלום בארנק הדיגיטלי של yellow גם בחנויות סופר יודה.
הכנסות סופר יודה בתשעת החודשים הראשונים של 2020 עמדו על 228 מיליון שקל, עם קצב מכירות של 300 מיליון שקל בשנה. הרווחיות הגולמית של סופר יודה עומדת על 32%, סכום של 73 מיליון שקל. ה-EBITDA עומד על 21 מיליון שקל, בשיעור של 9% מהמחזור.
השלמת העסקה של פז נרשמת, כששוק חנויות הנוחות עומד בפני שינוי דרמטי הנוגע לכניסתו הצפויה של מותג חנויות הנוחות האמריקאי סבן אילבן לישראל.
הבוקר נחשף בכלכליסט כי אלקטרה מוצרי צריכה, שצפויה לחתום עם סבן אילבן על הסכם שיעניק לה את הזיכיון להפעלת המותג בישראל, נערכת לפנות לבעלי פיצוציות בניסיון למכור להם זכיונות להפיכתם לסניפי המותג תמורת תשלום תמלוגים. ההערכות הן כי החברה מבקשת לפתוח מאות סניפים בישראל, וצופה פוטנציאל פריסה של כ-400 חנויות בכל רחבי הארץ.
סופר יודה הוקמה על ידי יהודה גואטה, שמחזיק בנוסף לרשת ב־10% ממכון כושר פאר בצפון תל אביב, שם שותפיו הם השחקן יהודה לוי והקבלן הירושלמי ראובן אלה