טבע עקפה במעט את תחזיות הרווח של השוק
חברת הפארמה הישראלית סיימה את הרבעון הראשון עם רווח מתואם של 63 סנט למניה - 3 סנט סנט מעל ציפיות האנליסטים; ההכנסות ירדו ב-9% ל-4 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות; החוב נטו צומצם ל-23.2 מיליארד דולר, מול 23.7 מיליארד דולר בסוף הרבעון הרביעי
טבע מסכמת רבעון ראשון עם ירידה של 9% בהכנסות (או של 10% בנטרול השפעת שערי חליפין) ל-3.98 מיליארד דולר, בדומה לתחזיות האנליסטים. הרווח החשבונאי (GAAP) עמד על 77 מיליון דולר או 7 סנט למניה, בהשוואה ל-69 מיליון דולר או 6 סנט למניה ברבעון המקביל.
- טבע שקועה בבוץ משפטי ולא מצליחה להתניע את הצמיחה
- טבע רשמה מחיקת מוניטין של 4.6 מיליארד דולר בשל תביעות משפטיות
- כתב אישום הוגש בארה"ב נגד טבע בפרשת תיאום המחירים
הרווח המתואם עמד על 699 מיליון דולר או 63 סנט למניה, מעט מעל ציפיות השוק שעמדו על 60 סנט למניה - ברבעון המקביל ב-2020 עמד הרווח המתואם על 835 מיליון דולר או 76 סנעט למניה. חברת התרופות חזרה על התחזית השנתית להכנסות של 16.8-16.4 מיליארד דולר ב-2021.
החוב נטו של טבע צומצם ל-23.2 מיליארד דולר, מול חוב של 23.7 מיליארד דולר בסוף 2020.
בשורת ההכנסות בעיקר בלטה הירידה במכירות באירופה, שנפלו ב-13% בהשוואה לרבעון המקביל. בטבע הסבירו כי הסיבה לכך נובעת ממיעוט ביקורים אצל רופאים ברבעון הראשון וכן הצטברות מלאים כתוצאה מבהלת רכישות ברבעון המקביל לפני שנה, עם פרוץ מגיפת הקורונה.
בארה"ב, מכירות הקופקסון (תרופת הדגל הוותיקה של טבע לטיפול בטרשת נפוצה) נפלו ב-17% ל-164 מיליון דולר. גם תרופות המקור החדשות אוסטדו ואג'ובי לא הפגינו ביצועים מרשימים במיוחד עם מכירות של 146 מיליון דולר ו-31 מיליון דולר בהתאמה. מכירות אוסטדו למשל נמוכות מאשר בשני הרבעונים הקודמים.
תזרים המזומנים החופשי של החברה נפגע והסתכם ב-59 מיליון דולר בלבד וזאת לעומת חצי מיליארד דולר רבעון הראשון של 2020.
קאר שולץ מנכל טבע אמר עם פרסום התוצאות: בעת שמגיפת הקורונה ממשיכה להשפיע על העולם והתעשייה שלנו, עובדינו ממשיכים לעבוד יחד כדי למלא אחר צרכי הלקוחות והמטופלים שלנו, בעוד שאנו נשארים ממוקדים במטרותינו ארוכות הטווח ובהנחת היסודות לצמיחה עתידית.
"שיפרנו את הרווחיות שלנו והפחתנו את החוב, ראינו ביצועים טובים גם ממנועי הצמיחה העיקריים שלנו: מוצר הביוסימילר Truxima הגדיל את נתח השוק שלו ל-26%, Austedo המשיך לצמוח בהשוואה לשנה שעברה, ו- AJOVY® ביסס את נתח השוק שלו בארה"ב בעת שהוא ממשיך לצמוח באירופה. בהתבסס על התוצאות והציפיות שלנו להמשך השנה אנו מאשרים את התחזית השנתית שלנו", אמר שולץ
הרחבה בהמשך