טק על הגג
"עולם הרכב האוטונומי נשמע כקסם, אבל אנחנו רוצים שאנשים ירגישו בטוחים"
בכנס טק על הגג של כלכליסט ובנק הפועלים, הכנס הפיזי הראשון מאז הקורונה, אמר עומר כילף, מנכ"ל אינוויז שמפתחת חיישני לידאר לתעשיית הרכב האוטונומי, כי המוצר שלהם יכול להשתלב במכוניות של חברות פחות יקרות ולהביא בטיחות לכל אחד
"עולם הרכב האוטומי נשמע כמו קסם של דיסני, אבל הוא בנוי על הרבה עבודה דקדקנית וירידה לפרטים הקטנים, כי אנחנו רוצים שאנשים ירגישו בטוחים כשהם נוסעים ברכב עם הטכנולוגיה שלנו", כך אמר מייסד ומנכ"ל אינוויז, עומר כילף, באירוע Tech on the Roof של כלכליסט ובנק הפועלים שנערך אתמול בבית על הים ביפו.
לפני כשבועיים אינוויז, שמפתחת חיישני לידאר לתעשיית הרכב האוטונומי, השלימה הנפקת ספאק בנאסד"ק במהלכה גייסה 370 מיליון דולר. "זה מאפשר לנו לגדול ולצמוח בפרויקטים מעניינים, ואנחנו עובדים הדור הבא של החיישן שלנו", אמר כילף בהקשר זה.
בפתח דבריו הדגים כילף את החיישן שמפתחת החברה, ושמאפשר לרכב אוטונומי לראות את הסביבה שלו בצורה מדויקות ובתלת ממד. "אפשר לראות עד 250 מטר, וזה משמעותי כשרכב צריך לקבל החלטה כשהוא נוסע ב-130 קמ"ש באוטובאן, ולראות אם יש אוביקיט קטן שצריך להגיב אליו בבטחה", הוסיף.
כילף תיאר את המסע שעברה אינוויז מאז נוסדה: "כשהתחלנוו לפני 5 שנים החיישנים האלו היו מאוד יקרים, היו בעיקר ברכבים צבאיים ועלו עשרות אלפי דולרים. הורדנו את המחיר למאות דולרים. החיישן שלנו היום נמצא בתוכנית של BMW ויכנס בעוד שנים ספורות לייצור סדרתי. הפלפטורמה של הרכב האוטונומי של BMW משלבת 2 טכנולוגיות ישראליות: מובילאיי ואינוויז.
"הדור הבא שלנו יהיה זול ב-70%,ויספק שיפור ביצועים של פי 30. זה כמעט דמיוני מבחנית רזולוציה וטווח ראייה. לא משאיר ספק לגבי היכולת של הרכב לנווט בסביבות מורכבות, וגם להשתלב במכוניות של חברות פחות יקרות ולהביא בטיחות לכל אחד. אחותי עברה תאונת דרכים קשה, ולהביא בטיחות לעולם הזה יכול להציל הרבה מאוד. יש לי את הכוונה להביא את המהפכה הזו".