$
מחפשי עבודה

מאיירי ספרי ילדים ובוני אתרים - הפרילאנסרים המבוקשים בישראל

מרבית השירותים המקוונים הנדרשים בשנה האחרונה היו קשורים לטרנספורמציה הדיגיטלית שנדרשו עסקים לעשות כדי לשרוד, כך עולה מ"מדד הצרכים של העסקים הקטנים", המנתח נתונים ממיליוני חיפושים שנעשו בפלטפורמת Fiverr

מעין מנלה 14:3718.04.21
השנה האחרונה טילטלה את שוק העבודה ובתוכו גם את העסקים הקטנים והפרילנסרים. עסקים רבים נסגרו, אנשים פוטרו וחלקם הפכו לעצמאים. בנוסף צורות העסקה מסורתיות השתנו ורבים עברו להעסקה של פרילנסרים. חלק מההסתגלות למצב חייב עסקים לעבור טרנספורמציה דיגיטלית על מנת לשרוד מה שייצר הזדמנות לעסקים קטנים ופרילנסרים שנותנים שירותים דיגיטליים. גם היום, עסקים רבים עדיין פועלים באופן מקוון, גם עם הסרת המגבלות, שכן, ברור שב'נורמלי החדש' עסקים חייבים להיות נוכחים אונליין.

 

מכיוון שכך, השירותים המקוונים המבוקשים ביותר בישראל רובם היו קשורים לטרנספורמציה הדיגיטלית אבל לא רק. כך, למשל, הביקוש למאיירי ספרי ילדים בישראל זינק ב-231%; הביקוש למעצבי מצגות ב-133% והביקוש לזמרים עלה ב- 118%, כך לפי נתונים מתוך "מדד הצרכים של העסקים הקטנים", המנתח נתונים ממיליוני חיפושים שנעשו בפלטפורמת Fiverr.

 

 

 

באופן לא מפתיע הביקוש לעסקים קטנים ופרילנסרים שנותנים שירותים כמו בניית אתרי וורדפרס (עלייה של 166%), בניית אפליקציות למובייל (146%) או ניהול מדיה חברתית (91%), עלה בשנה האחרונה. טרנד הגיימינג לא פסח גם על הביקוש לפרילאנסרים כאשר בשנה האחרונה הביקוש ליוצרי סקין למיינקראפט זינק בישראל ב-138% והביקוש לשירותים סביב משחק המחשב רוקט ליג עלה ב-132%.

 

המעבר לאונליין העלה את הביקוש בישראל גם ליוצרי חשבונות איביי (85%), יוצרי אנימציה לקליפים בווידאו (85%) ועורכי וידאו ליוטיוב (75%).

 

הביקוש לבוני אתרים זינק, אילוסטרציה הביקוש לבוני אתרים זינק, אילוסטרציה צילום: RF123

 

 

לפי הדו"ח, כאשר בוחנים את השירותים שזכו לגידול משמעותי בשיעורי החיפוש בחצי השנה האחרונה, ניתן להבחין בחמש מגמות עולמיות: יצירת נוכחות דיגיטלית לעסק; בנייה מחדש של העסק; יצירתיות כאמצעי ליצירת הכנסות; יזמות וטכנולוגיות חדשות.

 

כך, הביקוש העולמי לשירותים סביב Amazon Virtual Assistant זינק ב-778% בשנה האחרונה, הביקוש לעיצוב חנות עם Shopify עלה ב-302% ולעיצוב אתרים ב-Wix גדל ב-102%, מה שמראה שעסקים קטנים ביקשו לייצר או לשפר את נוכחותם הדיגיטלית. עוד חל גידול של 117% בביקוש לבניית אפליקציות משלוחי אוכל, ניהול חשבונות עם Quickbooks (83%) והנהלת חשבונות (40%) שממחיש את ההתמקדות של העסקים בניהול פיננסי ושיפור הרווחיות, למשל מסעדות בנו אפליקציות משלהן כדי להימנע מתשלום עמלות לאפליקציות משלוחים.

 

מגמת היצירתיות כאמצעי ליצירת הכנסות הייתה בולטת בעיקר בתחום האופנה כאשר לפי הדו"ח היה גידול של 106% בביקוש לעיצוב טי-שירטס לפי הזמנה, צמיחה של 56% בביקוש לעיצוב בגדים ושל 46% בדיגיטציה של רקמה. המגיפה הייתה גם מאיץ לחדשנות ויזמות וכך שירותי עיצוב וכרטיסי ביקור הפכו למבוקשים יותר ב-106%, שירותים הקשורים בסימני מסחר צמחו ב-82% והביקוש לסקרי שוק גדל ב-54%. הביקוש לטכנולוגיות חדשות שייסיעו בניהול העסק גדל כאשר הביקוש לאלמנטור פרו גדל ב-89%, הביקוש ל-Getresponse צמח ב-91% ול-Autocad ב-32%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x