המתחרה הסינית של טסלה בוחנת כניסה לייצור שבבים לרכב אוטונומי
בכיר באקספנג מסר על כוונת החברה, וזאת מתוך כוונה להשיג יתרון תחרותי בשוק הסיני הצפוף; בשלב זה היא משתמשת בשבבים של נבידיה וקוואלקום
- מרצדס ישראל: 10% מהמכוניות שנמכור השנה יהיו חשמליות
- עידן עופר חוזר לרכב החשמלי: OPC רוכשת 51% מחברת טעינת החשמליות ג'ינרג'י
- התשובה של יונדאי לטסלה תגיע לישראל ביולי: איוניק 5 החדשה
הוא אמר את הדברים לאחר שבאתר חדשות הטכנולוגיה 36Kr דיווחו שהחברה הקימה צוות קטן לפיתוח המוליכים למחצה. בריאיון לאתר CNBC אמר כי החברה בודקת טכנולוגיות שונות, כולל שבבים לנהיגה אוטונומית. לדבריו, "איני יכול לומר יותר מדי על זה. התחרות בשוק הסיני היא קשה, אז אנחנו בודקים את כל האופציות. מהן הדרכים הטובות ביותר לשמור על היתרון התחרותי שלנו? עד כה אנחנו מצליחים היטב בתחום התוכנה, אך בהמשך אנחנו בוחנים את כל האפשרויות כדי לנצח בתחרות".
בתשובה לשאלה האם הדבר כולל את האפשרות של ייצור שבבים, ענה וו: "זה אחד הכיוונים, כן". עם זאת, הוא לא סיפק פרטים נוספים.
אתמול (ד') השיקה החברה מכונית חשמלית חדשה בשם P5 המצויידת בטכנולוגיית לידאר (Lidar), שמשתמשת בלייזרים כדי למפות את הסביבה של המכונית.
בשלב זה המכונית משתמשת בשבבים שמייצרות חברות נבידיה וקוואלקום. אולם, עיצוב המוליכים למחצה בעצמה יעניק לחברה שליטה גדולה יותר על השילוב בין החומרה והתוכנה. החברה מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות בעצמה בניסיון לבדל עצמה מהיריבות בשוק המכוניות החשמליות הצפוף של סין. מלבד חברות הרכב המסורתיות והסטארט-אפים בתחום, גם מספר הולך וגדל של חברות טכנולוגיה כמו שיאומי ובאידו נכנסו לשוק. במקביל, חברות הטכנולוגיה הסיניות מנסות גם כן לפתח בעצמן מוליכים למחצה. כך למשל, בחודש שעבר גייסו בבאידו כסף לחטיבת השבבים ובשיאומי חשפו מערכת שבבים חדשה למצלמה בסמארטפון האחרון שלה.