מקום 4
ג'ויטיונס משמיעה צלילים של הצלחה מתוקה
אחרי שלימדה את העולם לנגן בפסנתר, ג'ויטיונס החלה ללמד גם גיטרה וכלים נוספים, כשהיא רוכבת על גל סגרי הקורונה. זה הוביל לזינוק של 150% בשורת ההכנסות
JoyTunes
תחום: אפליקציות
הקמה: 2011
מייסדים: יובל קמינקא, יגאל קמינקא ורועי איציקובסקי
עובדים: 100, כולם בישראל
גיוסים: 43 מיליון דולר מ־Qumra Capital Insight Venture Partners, Aleph, Kaedan Capital וזוהר גילון
גם עשור אחרי הקמתה, ג'ויטיונס היא סטארט־אפ קטן: בחברה מגייסים עובדים חדשים ללא הפסקה, אבל כשחברות אחרות בשכונה צומחות ב־200 עובדים בשנה, הם מסתפקים ב־20. הגישה הזו באה לידי ביטוי גם בהחלטה שלא לגייס הון נוסף בשנת הקורונה, שבה ג'ויטיונס רשמה את הצמיחה המשמעותית ביותר בתולדותיה: ההכנסות ב־2020 גדלו ב־150%, במידה רבה הודות להצלחת האפליקציה החדשה שהחברה הוציאה ללימודי גיטרה, והיא אף עברה למשרדים חדשים.
החזון של ג'ויטיונס היה להפוך לכלי לימוד הנגינה המוביל והמוכר בעולם, ונראה שהחברה מצאה את הנוסחה המנצחת לעשות זאת: לפני שנה, אחרי שנים של ניסוי וטעייה שבמהלכן פיתחה אפליקציה ללימוד פסנתר, ג'ויטיונס הוסיפה להיצע שלה גם לימודי גיטרה, וכעת היא שוקדת על הוספת כלים חדשים בקצב מהיר יותר, לצד שיתופי פעולה גדולים עם חברות טכנולוגיה מובילות.
הצמיחה של ג'ויטיונס בימי הקורונה השיקה לגלי הסגר השונים ברחבי העולם: עם כל הכרזה על סגר חדש החברה רשמה זינוק בהורדות האפליקציה שלה באותה מדינה. אבל למרות אווירה כמעט־גלובלית של חזרה לשגרה, הרגלי הצריכה השתנו — מה שמתבטא בנתוני שימוש גבוהים יותר בכלים דיגיטליים גם לאחר הסגר, במיוחד כאלה שסיפקו חווית משתמש מוצלחת.
בנוף הסטארט־אפ ניישן הישראלי נדיר למצוא חברות שפונות למשתמש הקצה; נקודת החוזקה של ההייטק הישראלי היא חברות B2B שמפתחות תוכנה או מוצרי אבטחה. אבל בג'ויטיונס השכילו לפתח מוצר שמתגבר על מגבלות השפה והגיאוגרפיה ומוצא קהל בכל העולם — ועד כה, מבלי לעזוב את תל אביב.