סקר הלמ"ס: מנהלים צופים להתאוששות העסקים באפריל
בענף השירותים יש ציפיות לעלייה של כ-3% במספר המועסקים, בהיקף המכירות לשוק המקומי ובהיקף היצוא. בענף המלונאות לראשונה מאז פרוץ המשבר המדד עומד על 9.7%, אך עם זאת הציפייה לתיירים מחו"ל עדיין נמצאת על מינוס 59%
סקר הערכת מגמות של הלמ"ס שמתפרסם היום (ה'), מצביע על יציאה הדרגתית ממשבר הקורונה גם בפן הכלכלי, לאחר שמאזני הציפיות במרבית ענפי המשק באפריל עלו לעומת הציפיות בחודש הקודם. על פי הלמ"ס, ייתכן כי עליות אלו נובעות בין היתר בעקבות הציפייה של העסקים להמשך הסרת המגבלות ובעקבות החגים בתחילת אפריל.
- סקר הלמ"ס: מנהלים צופים ירידה בפעילות ענפי המסחר בפברואר
- סקר הלמ"ס: צפויה ירידה בפעילות הכלכלית בינואר
- שיפור במדד אמון הצרכנים במחצית השנייה של פברואר
כלל מאזני הציפיות בסך התעשייה חיוביים ואף עלו לעומת מאזני החודש הקודם. בענף הבינוי מאזן הציפיות לשינוי בהיקף הפעילות עלה במעט, אם כי הוא עדיין נמצא בתחום השלילי ועומד על 0.2%-. לעומת זאת, מאזן הציפיות לשינוי במספר המועסקים עבר לראשונה מאז פרוץ המשבר לעלייה - מ-3.7%- ל-1.5%.
בענף המסחר הקמעונאי ציפיות המנהלים לחודש אפריל מראים עלייה במאזן היקף המכירות מ-16.9% ל-24.1%. מנגד נרשמה ירידה במאזני מספר ההזמנות מספקים מ-13.5% ל-7.2% ובמספר המועסקים מ-12.6% ל-3.8%.
בענף השירותים: הערכת השינוי במספר המועסקים, הערכת השינוי בהיקף המכירות לשוק המקומי והערכת השינוי בהיקף המכירות ליצוא רשמו עלייה של 2%-3% ביחס לחודש הקודם.
בענף המלונאות, שנפגע בצורה קשה במהלך המשבר ועדיין נמצא בקשיים רבים, מתגלים סימנים ראשונים לאופטימיות בקרב במנהלים לאחר שנרשמה עלייה בהערכתם לשינוי במספר לינות ישראלים. לראשונה מאז פרוץ המשבר מדד זה נמצא חיובי ועומד על 9.7%. כפועל יוצא, הציפייה לשינוי במספר המועסקים עלתה גם כן ועומדת כעת על 7.3%. עם זאת, הציפייה לתיירים מחו"ל עדיין נמצאת במקום שלילי ועומדת על 59%-.
בסקר מגמות של הלמ"ס נשאלים 1,600 מנהלים על מצבה הכלכלי של החברה בהווה בסולם דירוג מ"רע מאוד" ל"טוב מאוד". בסקר מגמות בעסקים נשאלים מנהלי החברות על החודש הקודם, על מצבם הכלכלי בהווה ועל ציפיותיהם לחודש הבא.
סקר הערכת המגמות בעסקים מנותח באמצעות מאזן אשר תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המאזן קרוב יותר לגבול העליון, הוא מעיד על הערכה חיובית יותר בקרב המנהלים, וככל שערך המאזן קרוב יותר לגבול התחתון, הוא מעיד על הערכה שלילית יותר. כאשר המאזן קרוב לאפס, מדובר בהיעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים. המאזן הוא ההפרש המשוקלל בין אחוז מנהלי החברות אשר העריכו את מצב החברה באופן חיובי לבין אחוז מנהלי החברות אשר העריכו אותו באופן שלילי.