יונדאי משיקה בישראל את i20 החדשה
ההיצע יכלול 6 רמות גימור שיוצעו במחיר של 114-100 אלף שקל. בגרסת הבסיס שלה היא תהיה כנראה המכונית האחרונה שמושקת בישראל ללא מערכת בלימה אוטונומית
ב-2021 עדיין מושקת בישראל מכונית חדשה - יונדאי i20 החדשה - ללא מערכות בטיחות אקטיביות, שהפכו כבר סטנדרטיות בשוק הרכב. בגרסת הבסיס שלה תהיה כנראה המכונית האחרונה שמושקת בישראל ללא מערכת בלימה אוטונומית.
בכלמוביל, יבואנית יונדאי, אומרים כי דגם הבסיס, שיעלה 100 אלף שקל, מיועד למכירה רק למשרד הביטחון, במסגרת מכרז הרכב הצמוד לקצינים בדרגת רס"ן, שבו זכו i20 וסיאט איביזה, וכפי שנחשף בכלכליסט, לא דרש מערכת כזאת.
במקומה יצוידו ה-i20 שיקבלו הקצינים במערכת מובילאיי שרק תתריע לנהג על סכנת התנגשות ברכב אחר או בהולך רגל, אבל לא תוכל לבלום את הרכב אם הנהג יהיה עייף מדי או שקוע מדי בטלפון הנייד ולא יגיב בזמן.
המכונית הקוריאנית תמשיך להגיע ממפעל יונדאי בטורקיה, שסיפק ב-2020 לשוק המקומי בשנה שעברה 6,700 דגמי i20 בשווי של 670 מיליון שקל (כולל מסים).
כלמוביל תנסה לשמור על מעמדה של ה-i20 בשוק מול סיאט איביזה וטויוטה יאריס, בזכות ממדים שגדלו מעט, ל-4.04 מטר אורך (תוספת של חצי ס"מ), 1.78 מטר רוחב (כ-4 ס"מ) ובסיס גלגלים באורך של 2.58 מטר (תוספת של ס"מ). המושב האחורי מרווח יותר, ותא המטען צמח ב-51 ליטר משמעותיים ל-351 ליטר.
ה-i20 תמשיך להימכר עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1,000 סמ"ק (100 כ"ס) שעבר שיפורים קלים, ועם תיבה רובוטית כפולת מצמדים. צריכת הדלק הרשמית עומדת על 17.5 ק"מ לליטר.
למרות שיונדאי כבר משווקת את האיוניק המשפחתית והסונטה למנהלים עם מערכות הנעה היברידיות, i20 לא מתוכננת לקבל אחת, בניגוד ליאריס ולהונדה ג'אז המתחרות.
ההיצע יכלול 6 רמות גימור, שיוצעו כאמור במחיר של 100 עד 114 אלף שקל. לכולם מסך מולטימדיה 8 אינץ', כאשר מ-105 אלף שקל המפרט כולל בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב. מ-107 אלף שקל תוצע בלימת חירום אוטונומית מורחבת עם זיהוי רוכבי דו גלגלי ותנועה חוצה בצמתים, מערכת לשמירה על מרכז הנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. ב-114 אלף שקל יוצעו לוח מחוונים דיגיטלי וחישוקי 17 אינץ' במקום 16 אינץ' בשאר הגרסאות.