מילון כלכליסט
שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי  
צילום: freepik
 

'פרדוקס הבחירה' - איך לזהות חברת שיווק דיגיטלי אמינה?

אין היום שיווק ללא שיווק דיגיטלי. מנותן שירות יחיד, לתאגיד גלובלי עם סניפים בכל העולם, כולם משתמשים בכלי השיווק הדיגיטלי

בשיתוף סער ברעם 31.03.21

אך עם עודף ההיצע, נגישות הרשתות החברתיות והקלות היחסית שבה ניתן להתחיל לפעול, אנו נתקלים ב'פרדוקס הבחירה' בכל הנוגע ליכולת שלנו לבחור חברת שיווק דיגיטלי המתאימה לעסק שלנו.



פרדוקס הבחירה, כפי שמתואר בספרו של הפסיכולוג הנודע בארי שוורץ משנת 2004, מתאר מצב שבו עודף היצע יביא אותנו כצרכנים לבחירות שגויות, לבלבול ולקושי בקבלת החלטה שתיטיב עמנו.

 

אכן, כשאנחנו באים לבחור את חברת השיווק הדיגיטלי, אנחנו נתקלים באפשרויות רבות, וכל אחד מבטיח לידים, מכירות, הגדלת התפוצה והגדלת מעורבות.

 

אז איך לבחור חברת שיווק דיגיטלי?

סער ברעם, מומחה לשיווק דיגיטלי, המנהל קהילה רחבה של אנשי שיווק דיגיטלי, ומעביר הרצאות בתחום באקדמיה ובעסקים עונה על השאלה.

 

"הדבר החשוב בכל מערכת יחסים, אישית או עסקית הוא תהליך בניית האמון. איך נדע שההבטחות שאנחנו מקבלים עומדות מאחורי עובדות בשטח או שאלו רק מילים? איך בכלל בונים אמון? האם עלי כבעל עסק לסמוך בעיניים עצומות על חברת השיווק הדיגיטלי ולא להיות מעורב? עד כמה עלי להיות מעורב? האם עלי לתת שאלות ופתרונות או לתת לאיש המקצוע לעשות את העבודה שלו ואולי לגלות שיש דרכים יותר חכמות, מהירות וזולות לפעול?

 

שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי צילום: freepik

 

הנה הנושאים העיקריים שעלינו להבין לפני שאנחנו נכנסים לשיתוף פעולה עם חברת השיווק הדיגיטלי:

 

● חופש הבחירה - דאטה, או מסד הנתונים הוא אחד הנושאים הרגישים והכואבים שאני נתקל בהם יום יום. בעלי עסק שחברת השיווק הדיגיטלי הבטיחה להם הרים וגבעות ולא עמדו בהבטחות מחפשים דרך לצאת מהחוזה. אך הם מגלים כי כל המידע שנאסף, כל הבסיס שעליו עומד הקמפיין שלהם, לא נמצא ברשותם, אלא ברשות החברה שאותה הם חושבים לעזוב. כך הם למעשה הופכים ללקוחות שבויים, או יותר גרוע, צריכים להתחיל את כל הפרק השיווקי שלהם מחדש. נוח מאוד לחברת השיווק, אבל לא בריא לבעל העסק. לכן, תוודאו תמיד שהכוח נמצא אצלכם. תשאירו לעצמכם את יכולת השליטה והפיקוח בזמן אמת על מה שקורה.

 

● זמן קריאה - תוודאו שהחברה עומדת לרשותכם. הכוונה לא בהכרח שתהיה זמינות של 24/7 אבל שלא תרגישו שאתם צריכים לרדוף אחר חברת השיווק כדי לקבל מידע ולפתור תקלות. לכן, תלוי בנפח העסק שלכם, לא בהכרח נכון לבחור חברת שיווק מאוד גדולה, ומצד שני יש לוודא שיש כלים ויכולת לענות על פתרונות ובקרה קבועה מצד חברת השיווק.

 

● בניית האסטרטגיה - אם בעבר הלא רחוק, השיווק ברשתות החברתיות היה ממוקד פלטפורמה אחת או שתיים, היום השוק רווי פלטפורמות נישה, שכל אחד יכולה להתאים לסגנון קמפיין וקהל לקוחות אחר. אם אנחנו מפרסמים בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, גוגל, טיקטוק ועוד פלטפורמות רבות, מן הסתם אין לנו יכולת להיות בכל מקום, בכל זמן. לכן כדאי שחברת השיווק הדיגיטלי שתבחרו תכיר את כל הפלטפורמות הקיימות, ותעזור לכם לבחור את הדרך הכי אפקטיבית לקמפיין ולעסק שלכם.

 

● ניסיון והיכרות טכנית ברמה גבוהה - אל תתביישו לשאול מה הניסיון של מי שעומד להוביל לכם את הקמפיין. הרי כל אחד יכול גם לעשות שיווק דיגיטלי לעסק שלו בעצמו. אני מלמד קורסים כבר שנים, וזה בהחלט אפשרי. אבל אחת הבעיות היא שיש לא מעט אנשים שקוראים לעצמם משווקים דיגיטליים על סמך קמפיין אחד או שניים, בלי נסיון וידע טכני מספק ברמה גבוהה כדי שיוכלו לתת לכם תמיכה בעסק שלכם. לתקן טעויות טכניות בדיעבד, זה תמיד יותר מסובך. אך בתור בעל עסק בלי נסיון וידע מוקדם בשיווק דיגיטלי, לא תמיד קל לזהות את רמת הידע הטכני של נותן השירות. לכן, ההמלצה שלי היא לקרוא על הנושא ולהכיר אותו לפני שבוחרים. בדף הפייסבוק ובערוץ היוטיוב שלי, יש מאות סרטונים ומדריכים על עולם השיווק הדיגיטלי, הכל בחינם ומאוד מומלץ להיכנס ולנסות להבין במה מדובר.

 

לסיכום, על מנת להימנע מ'פרדוקס הבחירה', לפני שתבחרו את חברת השיווק הדיגיטלי שתקדם את העסק שלכם, מומלץ לעשות שיעורי בית, ולשאול את השאלות הנכונות.

 

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות, ניתן ללחוץ על הלינק: https://alai.co.il/contact/

  

 

 
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות