ההאמר החשמלי הראשון נמכר ב-2.5 מיליון דולר
הקורונה החייתה בשנה האחרונה את הדרישה למכוניות יוקרה ויצרני הרכב הגדולים גילו דרך מהירה לעשות כסף קל: מכירות פומביות של מכוניות ראשונות אשר יורדות מפס הייצור, ללקוחות שחייבים להיות הראשונים שיושבים מאחורי ההגה
הקורונה החייתה בשנה האחרונה את הדרישה למכוניות יוקרה ויצרני הרכב הגדולים גילו דרך מהירה לעשות כסף קל: מכירות פומביות של מכוניות ראשונות אשר יורדות מפס הייצור, ללקוחות שחייבים להיות הראשונים שיושבים מאחורי ההגה.
- קורונה? למבורגיני טוענת ש-2020 היתה הרווחית בתולדותיה
- הוא חוזר: ההאמר החדש נחשף - והוא חשמלי
- איך יוצאים מהשקע: 4 מפתחות להתנעת הרכב החשמלי
בפועל, הדבר היחיד אשר מבדיל לרוב בין המכונית הראשונה ובין חברותיה שירדו מפס היצור אחריה הוא מספר השלדה: 001 - ולעתים תוספות זניחות שמתקין יצרן הרכב כדי להעלות מעט את ערך הרכב, למשל לוחית אשר מציינת כי מדובר ברכב הראשון מסוגו.
בחלק מן המקרים יצרן הרכב לוקח הפסקה לאחר הרכבת הרכב הראשון, רק כדי לוודא שהכל בסדר ובחלק מן המקרים מגיעה מגיפה עולמית וקוטעת את תכניות היצרן, אך בכל מקרה: האקסקלוסיביות נשמרת. כך במכירה פומבית אשר התקיימה בסוף השבוע באריזונה נמכר ההאמר החשמלי הראשון בסכום כמעט דימיוני של 2.5 מיליון דולר.
מחירו הרשמי של האמר חשמלי לצרכן אמריקאי מתחיל בכ-112 אלף דולר, גם מחיר לא זול לרכב שטח. ההאמר לא היה הרכב היקר ביותר בתערוכה: מכונית שלבי קוברה מודל 1966 אשר היתה שייכת לקרול שלבי המנוח החליפה ידיים תמורת 5.5 מיליון דולר.
השלבי האמורה נמכרה במחיר זה במכירה פומבית אשר התקיימה בשנת 2007 - אך לא זו בלבד שהזמן לא השפיע על ערכה, מאז 2007 פרצה הקורונה אשר הותירה כסף פנוי בידי הרוכשים וגם יצא הסרט זוכה האוסקר "פורד נגד פרארי", בו מאט דיימון גילם את דמותו של שלבי המנוח, מה שתרם בשנתיים האחרונות לעלייה בערכן של מכוניות הקשורות לסרט.