מספר המורשים לנהוג בישראל עלה ב-2020, אך בקרב הצעירים נרשמה מגמת ירידה
מנתוני הלמ"ס עולה כי כ-4.6 מיליון ישראלים מחזיקים ברישיון נהיגה לכלי רכב שונים, עלייה של 2.2% לעומת 2019; 2.3% מן המורשים לנהוג הם צעירים בני פחות מ-18, ירידה של 2% לעומת 2019, בעוד שב-2018 נרשם זינוק של 28%
מספר המורשים לנהוג בישראל עולה, אך בקרב הצעירים קיימת דווקא מגמת ירידה. כך עולה מנתונים אשר מפרסמת היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נתונים אלה מתייחסים לשנת 2020, שנה בה פחות ישראלים למדו נהיגה בגלל הקורונה.
- הרפורמה בלימודי הנהיגה: ההמתנה לטסטים קוצרה, תפקוד הזכיינים לקוי בחלקו
- הרפורמה בלימודי הנהיגה: ההמתנה לטסטים קוצרה, תפקוד הזכיינים לקוי בחלקו
- משרד הבריאות נגד סמוטריץ': "חידוש לימודי הנהיגה - סיכון ממשי לבריאות הציבור"
מנתוני הלמ"ס עולה כי מספר המורשים לנהוג, כלומר ישראלים שמחזיקים ברישיון נהיגה לכלי רכב שונים הגיע בשנת 2020 ל-4.622 מיליון, עלייה של 2.2% ביחס לשנת 2019, שנה שבעצמה סימנה מגמת עלייה ניכרת במספר מחזיקי רישיון הנהיגה לאחר עלייה של 3.7% ביחס לשנת 2018.
מפילוח המורשים לנהוג עולה כי בדיוק כמו בשנת 2019, 44% מבין מורשי הנהיגה הן נשים. עוד עולה מן הנתונים כי 77% מן המורשים לנהוג בישראל הם יהודים וכ-19% הם ערבים. מבין כל מורשי הנהיגה בישראל 84% מחזיקים ברישיון נהיגה מעל חמש שנים ואילו 7% מחזיקים ברישיון הנהיגה פחות משנתייים.
מבחינת פילוח היתרי נהיגה לפי גיל עולה כי 2.3% מן המורשים לנהוג הם צעירים בני פחות מ-18 - ירידה של 2% לעומת 2019. 13.2% הם בני מעל 65. אך מעבר לכך, 3.7% הם בני מעל 75ואולם, הנתון המעניין ביותר, בין אם בגלל הקורונה או בין אם בגלל חוסר רצון נוגע לנהגים הצעירים. לשם המחשה - בשנת 2018 למשל נרשמה עלייה של 28% במספר הנהגים הצעירים אשר עברו טסט, כנראה בגלל כניסת רפורמת לימודי הנהיגה של משרד התחבורה אשר יצרה זינוק במספר הטסטים.
נתון מעניין נוסף העולה מסקירת הלמ"ס מעיד על קשר בין השכלה לנהיגה. כך, מקרב ישראלים שלא סיימו תיכון 41% מחזיקים ברישיון נהיגה. לעומת זאת מבין האקדמאים 90% מחזיקים ברישיון נהיגה.
נתוני הלמ"ס שופכים בעקיפין לא מעט אור על נושא הצפיפות בכבישים ותדירות שהייתם של הישראלים מאחורי ההגה. כך, כ-3.1 מיליון ישראלים אשר מהווים 71% מבעלי הרישיון נמצאים על ההגה בכל יום בשבוע. 7% נוספים נמצאים מאחורי ההגה שלוש או ארבע פעמים בשבוע, עשרה אחוז נוהגים פעמיים בשבוע או פחות ורק 6% מהישראלים נוהגים פעם בשבוע, או אפילו פחות.