"להתפוצץ על התפקיד": מיה דגן תגלם את ג'ודי גרלנד במחזמר חדש
השחקנית תכנס לנעלי הכוכבת האגדית ב"עד קצה הקשת" בקאמרי. החזרות בתקופת הקורונה היו מבחינת הבמאי עידו רוזנברג "לוקסוס מטורף. כולם בקריז לחזור לעבוד"
מחזה: חורף 1968. הכוכבת ג'ודי גרלנד, הילדה שגילמה את דורותי ב"הקוסם מארץ עוץ", כבר בת 47 כשמאחוריה מערכות יחסים כושלות, ניסיונות התאבדות והתמכרויות לסמים ואלכוהול.
היא נוסעת עם ארוסה הצעיר ללונדון לסדרת הופעות של 6 שבועות כדי לנסות להחזיר לעצמה את הכתר והקהל, וגם להרוויח קצת כסף, אך מתקשה לצלוח את המשימה.
- למצוא זוגיות בעזרת דנ"א? זה הלהיט החדש של נטפליקס
- דודי לוי: “הכלא של הקורונה היה מאוד משחרר אמנותית"
- גל חדש? כוכבי הוליווד נוטשים אותה לטובת אוסטרליה
בשנה האחרונה לחייה אנו פוגשים אותה בסוויטה שבמלון "ריץ" בתקופה בה היא נאבקת בשדים שלה, ואיתה ארוסה והפסנתרן הוותיק והנאמן שלה. המחזה המוזיקלי של קווילטר עלה לפני כעשור בווסט אנד בכיכובה של טרייסי בנט שגילמה אותו בהמשך גם בברודווי. בשנה שעברה גרפה השחקנית רנה זלווגר את פרס האוסקר על התפקיד הראשי בעיבוד הקולנועי "ג'ודי מעבר לקשת".
הבמאי: עידו רוזנברג (37). שחקן ובמאי. שיחק בעשרות הצגות בהן "סירנו דה ברז'רק", "כנר על הגג", "היירספריי" ו"מר גרין". שיחק במיני סדרה של איתן פוקס "תמיד אותו חלום". ביים את המחזמר המצליח "אפס ביחסי אנוש" בבית ליסין, ועם פרוץ הקורונה היתה אמורה לעלות ההצגה האחרונה שביים, "הנאהבים והנעימים", עיבוד לסיפור מאת בשביס זינגר. בנוסף ביים השנה הפקת ילדים על גרטה טונברי בתיאטרון הארצי לילדים ונוער שתמתין עד שילדים יוכלו לשוב לאולמות.
"הבנתי שבמחזה המקורי אנחנו רואים את ג'ודי רק בסוף חייה כשהיא אלכוהוליסטית ומכורה לכדורים. בעצם אין כאן את הרגעים הקסומים והמדהימים שלה, ומאוד רציתי להביא את איך שהכל התחיל. הוספתי דמות למחזה — ג'ודי בצעירותה, וזה עושה הרבה חסד לדמות, וגם מקרב את הקהל הישראלי שלא מכיר לעומק את העבודות שלה מ'הקוסם מארץ עוץ', דרך 'פגוש אותי בסנט לואיס' ועד 'כוכב נולד', שעשתה הרבה לפני ברברה סטרייסנד וליידי גאגא".
העבודה: תקופת הקורונה אפשרה לרוזנברג ולשחקנים להתחיל את תהליך החזרות על הבמה ולא בחדר החזרות כפי שנהוג בימים שהתיאטרון מציג מדי ערב. "זה לוקסוס מטורף", הוא אומר. אחרי שנה בה האולמות היו מוחשכים וחדרי החזרות נטושים, נראה כי השחקנים התגעגעו לעבודה. "כולם בקריז לחזור לעבוד וליצור. אנשים נותנים את כל מה שאגרו בשנה הזאת, וזה אושר גדול ומורגש ביצירה לגמרי. אנחנו חוזרים רעבים לבמות, ואני מרגיש שאולי אפילו זה יצא קצת יותר טוב בגלל זה".
את סדרת ההופעות מתחילה גרלנד כשהיא בשיאה. על מיה דגן שמגלמת אותה אומר רוזנברג: "מיה עושה פה תפקיד חיים, היא טורפת את הבמה. אחרי הקורונה היא באה עם רעב עצום". דגן עצמה אומרת על התפקיד: "זה חלום והזדמנות מדהימים, במיוחד אחרי שנה כזאת שלא עשית כלום אז אתה בא להתפוצץ על התפקיד הזה. הסיפור שלה מטורף, החיים שלה היו מאוד טראגיים. זה מאפשר לי לשלב את כל היכולות שלי יחד, להתפוצץ ולהתפרע, יש פה הכל מהכל. חלומה של כל שחקנית".
רוזנברג רואה חשיבות בכך שהמחזה עולה דווקא בתקופה הזאת. "יש בו הצצה למקצוע שבשנה האחרונה אנשים קצת שכחו שהוא מקצוע לכל דבר. תיאטרון זה עסק שמפרנס הרבה מאוד אנשים. גם לנו לפעמים יש יום קשה או לא כל כך בא לנו להופיע, אבל בכל זאת אנחנו עושים את זה כי זה המקצוע שלנו ויש אנשים שבאו לראות אותנו. גם לג'ודי בהצגה יש יום קשה והיא אומרת בסצנה אחרי הופעה טובה 'נתתי את כל מה שיש לי לתת אתמול בלילה אני לא יכולה לשחזר את זה'".
רוזנברג מאמין שההצגה תעלה כמתוכנן ובזמן. "אני רק מקווה שגם הרגעים הקומיים יקרו כמו שצריך. גדי יגיל אמר לי פעם שכשהאולם לא מלא הקהל לא צוחק, אז אני מפחד לגלות מה יקרה. התרגלנו לאולמות מלאים. עם המסכות עוד אפשר לשמוע צחוק, אבל יש משהו מוזר בזה שאנשים יושבים בתפזורת. עם זאת אני יודע שיש הרבה אנשים שצמאים ומחכים לא פחות מאיתנו. יש קהל שמאוד התגעגע לתיאטרון".