אחריות תאגידית
"מותגים שמקדמים מטרות זוכים לצמיחה מהירה יותר"
כך לדברי ג'ם יוקסל, מנכ"ל יוניליוור ישראל בכנס אחריות תאגידית של כלכליסט, שהדגיש, כי פתרון משבר האקלים העולמי ותיקון חוסר השוויון בחברה הם שני אתגרים עצומים שחברת מוצרי הצריכה הענקית יוניליוור פועלת על מנת לתקנם
פתרון משבר האקלים העולמי ותיקון חוסר השוויון בחברה הם שני אתגרים עצומים שחברת מוצרי הצריכה הענקית יוניליוור פועלת על מנת לתקנם, כך על פי ג'ם יוקסל, מנכ"ל יוניליוור ישראל בהרצאה שנשא במסגרת כנס אחריות תאגידית של כלכליסט. "זה משהו שמהווה ביוניליוור מטרה ברורה ופשוטה. החלטנו שאנחנו רוצים לאפשר לכולם לנהל אורח חיים של קיימות. ליצור את התנאים ולתמוך בתנאים, עבור כל האנשים בעולם, שיאפשרו להם לחיות היטב במסגרת המגבלות של המשאבים הטבעיים בעולם".
יוקסל מנה רשימה ארוכה של יעדים, בישראל וברחבי העולם, שהחברה הציבה לעצמה, ביניהם: אפס פליטות נטו עד שנת 2030, יצירת שרשרת אספקה ללא בירוא יערות עד 2023, תשלום שכר מחיה מינימלי לכל עובדי הספקים והשותפים שעובדים עם החברה עד שנת 2030, הפחתה של 50 אחוז בשימוש בפלסטיק מייצור ראשוני עד שנת 2025.
"למה שעסק יהיה מעורב ביוזמה כזו? כי אם נסתכל על העולם, כל המוסדות, העסקים, לא מספיק חזקים כדי לעשות את זה בעצמם. ואנחנו יודעים שאנשים, צרכנים, קהילות, רוצים שחברות הענק יפעלו בנושא", אמר יוקסל והרחיב, "אנחנו חברה גלובלית גדולה, כן. אבל כוחנו מגיע מכמות האנשים שאנחנו מגיעים אליהם… אנחנו יכולים להגיע לכ-2.5 מיליארד איש ביום. כצרכנים. בכל רחבי העולם. לכן זה שריר גדול וחזק שאנחנו יכולים להפעיל ולשפר את חייהם של האנשים ואת מצבו של כדור הארץ".
"אתם עשויים לשאול את עצמכם אם זה מועיל לעסק, אבל בסופו של דבר, אפשר לראות זאת בתוצאות הממשיות שלנו. אם תסתכלו על הצמיחה שלנו, כן, אנחנו זוכים לצמיחה רבה יותר במותגים מתחדשים שמקדמים מטרות. אם מותג מקדם מטרה מסוימת, הצמיחה שלו מהירה ב-69 אחוזים", ציין יוקסל.
יוקסל מנה רשימה ארוכה של פעולות שכבר ננקטו ע"י תאגיד הענק גם בישראל וגם ברחבי העולם. "כרגע, החל משנת 2016, כל המפעלים שלנו בעולם, גם בישראל, משתמשים בחשמל ממקורות מתחדשים. בין אם מדובר בשימוש בתעודות ירוקות, או בלוחות סולריים בשטח המפעלים עצמם. המפעלים שלנו בכל רחבי העולם עומדים בתנאי אפס פסולת למטמנה. המפעלים שלנו לא שולחים פסולת למטמנות כלל. מצד שני, ואני מדבר עכשיו שוב מנקודת מבט של קיימות, 82 אחוז מחומרי הגלם שלנו מגיעים ממקורות מתחדשים".
לבסוף הדגיש יוקסל שעל מנת לבצע את השינוים ההכרחיים על כל הגורמים לעבוד משותף. "אנחנו מוכרחים לפעול יחד. ממשלות, מוסדות, עסקים, צרכנים, שותפים, כולנו צריכים לעבוד ביחד. כי אף אחד מאיתנו לא מספיק גדול כדי לפתור את הבעיות האלה לבד. לכן אנחנו מוכרחים לשתף פעולה כדי להביא שינוי, אנחנו מוכרחים לשתף פעולה למען עתיד טוב יותר".