אחריות תאגידית
"אנו שואפים שעד 2024 יהיו 50% נשים בתפקידי ניהול בשטראוס"
כך לפי אסנת גולן, סמנכ"לית תקשורת מותג חברה וקיימות בקבוצת שטראוס, בכנס אחריות תאגידית של כלכליסט. "קיימות היא תפיסה שמאפשרת לנו לנהל בצורה אחראית את מכלול ההשפעות שלנו על אנשים, לשפר תהליכים ולנהל דיאלוג עם העובדים, הצרכנים והמשקיעים"
"המגזר העסקי מבין שאמון זה תנאי ליכולת של החברות לצמוח ולשגשג. בסופו של דבר קיימות היא תפיסה שמאפשרת לנו לנהל בצורה אחראית את מכלול ההשפעות שלנו על אנשים, לשפר תהליכים, למדוד את עצמנו, לדווח בשקיפות לעובדים, לצרכנים ולמשקיעים ולקיים איתם דיאלוג. הדיאלוג הזה מהווה מנוע גם לשיפור וגם לחדשנות והתייעלות והופך אותנו לחברה טובה יותר", כך אמרה אסנת גולן, סמנכ"לית תקשורת מותג חברה וקיימות בקבוצת שטראוס במסגרת כנס אחריות תאגידית של כלכליסט.
לדבריה, לעסקים יש חלק וגם יכולת לקדם פתרונות בנושאים חברתיים כלכליים והציבור אף מצפה ממנכ"לים לשלב בהחלטותיהם גם שיקולים שהם מעבר לשיקולי בעלי המניות או הדירקטוריון אלא כאלה הקשורים לנקודת המבט של הציבור שעליו הוא משפיע.
גיוון והכלה הוא אספקט של קיימות ששטראוס חרטה על דיגלה כאשר במהלך 15 השנים האחרונות גדל מספר הנשים בתפקידי ניהול בחברה מ-32% ל-45% היום. בדירקטוריון החברה 58% נשים והיעד מבחינת שיוויון מגדרי הוא שעד 2024 יהיו 50% נשים בתפקידי ניהול בחברה. יעד נוסף בנושא של גיוון והכלה הוא שעד 2030 יהיו 10% מנהלים מאוכלוסיות שהן ממגזרים מוחלשים.
יעדים נוספים ששמה לה החברה בנושאי קיימות קשורים לתזונה ואיכות חיים. "בעשור הקרוב נבצע תהליך שיפור ב-75% מהמוצרים שלנו. נדאג שלפחות 30% מפורטפוליו המוצרים שלנו ייתן מענה לאוכלוסיות עם העדפות תזונתיות או צרכים תזונתיים ייחודיים", אמרה גולן. כמו כן החברה שואפת להגיע לאפס ביזבוז מזון בשרשרת האספקה. "העולם היום מדבר על הצורך לצמצם את בזבוז המזון. אנחנו חוקרים, לומדים והופכים כל אבן במפעלים שלנו, במערכי הלוגיסטיקה שלנו, בעבודה עם החקלאים וניגע גם בעבודה עם הקמעונאים. מדובר בהרבה מאוד כסף ואוכל שיכול וצריך להגיע לאוכלוסיה שזקוקה לו", אמרה.
בטווח הקרוב החברה מתכוונת להגיע ל-100% אריזות ברות מיחזור עד 2030 ובטווח הארוך יותר בנושא האקלים המטרה היא להגיע לאפס פליטות פחמן עד 2050. "הטווח ליעד זה הוא ארוך יותר כי זה מחייב המון שינויים גם בתשתיות שלנו, במפעלים שלנו וגם בתשתיות במדינות בהן אנחנו פועלים". שטראוס, כחברת מים גם שמה לה למטרה להפחית לפחות ב-20% את צריכת המים לטון מוצר במפעליה.
על השפעת מגיפת הקורונה על נושא הקיימות אמרה גולן כי "מגיפת הקורונה חיזקה מהרבה בחינות את תפיסת הקיימות. קודם כל אנחנו חברת מזון ומהרבה בחינות התחדד התפקיד, הייעוד ואפילו השליחות שלנו חברה שמייצרת מזון. היה לנו תפקיד לא רק בישראל, בכל מדינות העולם בהן אנחנו פועלים, לדאוג לאספקת מזון רציפה באיכות מתאימה, בכמויות הנדרשות ולדאוג שהאוכל יהיה בריא יותר. אנחנו רואים את הקשר בין המזון ובריאות הציבור וכתוצאה מזה אנחנו מבינים את האחריות ומשקיעים גם בשיפור ההרכב התזונתי וגם בהרחבת מגוון המוצרים שלנו. קרן ההשקעות שלנו הכפילה השנה את היקף התרומות פשוט כי ראינו את הצרכים שמסביבנו עם פרוץ המשבר".