ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

חדשנות סביבתית

"הטכנולוגיה לא תפתור לבדה את בעיית זיהום האוויר - רק כחלק ממכלול"

את הדברים אמר ד"ר יונתן אייקנבאום, מנהל גרינפיס ישראל, בכנס חדשנות סביבתית של כלכליסט. אייקנבאום: "נדרשת חשיבה הוליסטית, שבוחנת גם את הפן ההתנהגותי ואת הנורמה החברתית. הזיהום שפולט רכב חשמלי קטן בעשרות אחוזים - אבל אם יש יותר רכבים בכביש וכולם עומדים בפקק, לא פתרת שום בעיה"

עומר כביר 12:1616.03.21

 

 

 

"טכנולוגיה לא יכולה לעמוד בפני עצמה כפתרון לבעיית זיהום האוויר, וחייבת להיות חלק ממכלול של חשיבה הוליסטית שבוחנת גם את הפן ההתנהגותי ואת הנורמה החברתית" – כך אמר ד"ר יונתן אייקנבאום, מנהל גרינפיס ישראל, בכנס חדשנות סביבתית של כלכליסט.

 

לדברי אייקנבאום, זיהום אוויר הוא אחד האיומים המשמעותיים שמלווה את האנושות בעשורים האחרונים. "לפי מחקר שפורסם לפני מספר שבועות, מספר האנשים שמתים מוות מוקדם כתוצאה מזיהום אוויר שנגרם משריפה של דלקי מאובנים עומד על 8.7 מיליון איש בשנה בכל העולם, רק משריפה של גז, נפט ופחם", הוא אמר בשיחה עם כותב שורות אלו. "בארץ, ההערכה הקודמת היתה שמספר האנשים שמתים בטרם עת כתוצאה מזיהום אוויר עומד על 2,000 או 2,500 בשנה. לאור המחקר החדש, המספר הזה גבוה יותר באלפי אנשים בשנה. מסתכלים על משבר האקלים כעל איום אסטרטגי, אבל אם נאבקים בו מביאים לפתרון של המון בעיות - בתחבורה, בדיור ובבריאות הציבור, כתוצאה מהפחתה מטורפת של נזקי זיהום אוויר. מכיוון שהתחלואה היא תחלואה נשימתית, יש גם ממשק מאוד ברור בין זיהום אוויר לנזקי הקורונה".

 

ואולם, הוא מדגיש, הפתרונות לא יכולים להיות טכנולוגיים בלבד. "בתחבורה ראינו שיפורים משמעותיים, עוד לפני הרכב החשמלי, שאיפשרו הפחתה משמעותית של זיהומי אוויר. אבל אז הגענו למגבלה. למשל, בעקבות רפורמת מיסוי רכב ירוק אנשים קנו רכבים פחות מזהמים, אבל הרבה יותר אנשים קנו רכבים ומצאנו את עצמנו בפקקים עצומים. רכב שנמצא בפקק מזהם פי שניים מרכב שנוסע בתנועה זורמת. אז יש גבול לשיפור הטכנולוגי. כנ"ל עם רכבים חשמליים: אם החשמל מגיע מגז, אזי הזיהום שהוא פולט קטן בעשרות אחוזים. אבל מצד שני, אם יש לך הרבה רכבים ועתה עומד בפקק, שוב אתה באותה הבעיה.

 

ד"ר יונתן אייקנבאום ד"ר יונתן אייקנבאום

 

"אתה גם לא פותר סוגיות אחרות, כמו משבר האקלים. הטכנולוגיה לא יכולה לעמוד בפני עצמה, וחייבת להיות חלק ממכלול של חשיבה הוליסטית שבוחנת גם את הפן ההתנהגותי ואת הנורמה החברתית. הפתרון מורכב יותר מקניית רכבים חשמליים. צריך להגיע למצב של ניידות שלא מתבססת על רכב פרטי. מה שאנשים רוצים זה יכולת ניידות ותחושת חופש, וצריך לייצר את זה בלי רכב פרטי. ככל שהמדינה תשקיע בתחום יצוצו יותר פתרונות שאפשר למנף".

 

אייקנבאום מסביר כי "גם בתחום ייצור חשמל, הפתרון הטכנולוגי של לעבור לאנרגיה סולארית ואנרגיית רוח לא מספיק. חייבים לייצר תשתית תודעתית וארגונית בשביל זה. אם עוברים לחשמל סולארי אבל צורכים פי שניים יותר חשמל, נתקשה לעמוד בזה. צריך לפרוס לוחות סולאריים על פני שטחים פתוחים בהם אנחנו לא רוצים להיות. לכל זה דרושה מדיניות חכמה שתגרום לאנשים לשנות את ההתנהגות שלהם".

x