המטוסים של GE יעברו למתחרה האירית תמורת 30 מיליארד דולר
ג'נרל אלקטריק ממזגת את חטיבת החכרת המטוסים שלה, Gecas, המחזיקה 1,600 מטוסים, לתוך החברה המתחרה AerCap. בתמורה תקבל הענקית האמריקאית 24 מיליארד דולר ונתח של 46% מהון המניות של החברה החדשה, בשווי מוערך של 6 מיליארד דולר
- בנגלור ולאגוס הפכו ליעדים הנחשקים של חברות התעופה
- בעלת בריטיש איירווייז דיווחה על ההפסד השנתי הגדול בתולדותיה
- מהפסד שיא למנועים מתפרקים: הצרות של בואינג לא נגמרות
החטיבה של ג'נרל אלקטריק, GE Capital Aviation Services, המוכרת בשם הקיצור Gecas, מחזיקה במעל 1,600 מטוסים (כולל הזמנות). נכון ל-31 בדצמבר 2020 עמד שווי הנכסים של Gecas על 35.86 מיליארד דולר.
קבוצת AerCap מאירלנד מחזיקה בכ-1,400 מטוסים (כולל הזמנות) והיא סיימה את 2020 עם הכנסות של 4.4 מיליארד דולר, לעומת 5 מיליארד דולר בשנה קודמת. היא נסחרת בבורסה של ניו יורק בשווי של כמעט 7 מיליארד דולר. המיזוג ייצור כמובן ענקית החכרת מטוסים חדשה, בתקופה שבה הענף כולו מתמודד עם המשבר הגדול בתולדותיו, מול המכה האדירה של ממגיפת הקורונה.
ג'נרל אלקטריק תקבל 24 מיליארד דולר במסגרת העסקה ונתח של 46% מהון המניות של החברה החדשה, בשווי מוערך של כ-6 מיליארד דולר. היא תעביר את נכסי Gecas לתוך החברה האירית, יחד עם 400 מעובדיה. העסקה צפויה להיסגר בתוך 12-9 חודשים.
בכך מוביל מנכ"ל ג'נרל אלקטריק לארי קאלפ (Larry Culp) את אקורד הסיום של GE Capital – חטיבת ענק שפעלה כחברה בת של GE שהתמחתה בפיננסים ובאשראי עסקי וש-Gecas פעלה תחת כנפיה. החטיבה נקלעה לסחרור במשבר הפיננסי של 2008, חלק מנכסיה נמכרו וחובותיה עדיין רובצים על קופת הקבוצה.
קאלפ ישתמש בהכנסות מהעסקה לתשלום חובות של GE Capital והחברה האם צפויה לרשום בעקבותיה מחיקה של 3 מיליארד דולר בדוחות הרבעון הנוכחי (ראשון 2021). המהלך הוא עוד שלב בהפיכת ג'נרל אלקטריק לחברה רזה יותר וממוקדת יותר. "זה באמת מסמן את השינוי של GE לחברה יותר ממוקדת, פשוטה וחזקה", אמר קאלפ.