ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

ועידת התחזיות

יו"ר נמל אשדוד: "אם ניתן שירות טוב - הלקוחות יישארו"

אורנה הוזמן-בכור התייחסה בוועידת התחזיות בשיחה עם ענת רואה לתחרות מצד הנמלים החדשים: "אם נעשה את ההשקעות הנכונות ונדע לתת פייט, כמובן ברגולציה שוויונית בין כל הנמלים - נצליח"

ענת רואה 12:4207.03.21

  

 

"תחרות היא תמיד הזדמנות. קיבלנו הזדמנות שקורית אחת לחמישים שנה ואני חושבת שאם נעשה את ההשקעות הנכונות ונדע לתת פייט, כמובן ברגולציה שוויונית בין כל הנמלים - נצליח", כך אומרת יו"ר נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור בוועידת התחזיות בשיחה עם ענת רואה מכלכליסט.

 

 

 

הוזמן-בכור התייחסה להיערכותו של נמל אשדוד הוותיק לנמל הפרטי החדש שמוקם לצידו וצפוי להתחיל להתחרות בו כבר בהמשך השנה: "אנחנו נערכים בכמה כיוונים שונים לתחרות. השקענו 2.5 מיליארד שקל בתשתיות ברציפים ואני מקווה שלקראת סוף שנה הבאה רציף 21, שהוא הרציף המרכזי שלנו, יהיה ערוך ומוכן. אנחנו מאריכים את הרציף ומעמיקים אותו בכדי שהמגה אוניות יוכלו להיכנס לרציף. זה נקרא רציף מים עמוקים, בדיוק כמו שיש למתחרים שלנו מעבר לשובר גלים וכמו שיהיה בנמל החדש בחיפה".

 

לדברי הוזמן-בכור, דירקטוריון החברה בראשותה נערך בראש ובראשונה לשיפור השירות ללקוחות הנמל: "שירות, שירות, שירות – זה מה שחרטנו על דגלנו בדירקטוריון ובזה נתמקד לקראת התחרות, והלקוחות יבחנו אותנו. זו משימה לא פשוטה, אבל העובדים שלנו שהם מקצוענים וחרוצים, מבינים שהלקוחות צריכים להישאר בנמל אשדוד. אם ניתן שירות טוב - הם יישארו איתנו. לא ניתן שירות - יעזבו אותנו. ראינו מה קרה לפני שנים בבזק שעברה את השינוי הזה ובשקם. זו יריית הפתיחה לדבר הבא".

 

 

אורנה הוזמן-בכור אורנה הוזמן-בכור צילום: עמית שעל

 

במקביל לשיפור התחרות, נמל אשדוד נערך להרחיב את תחומי הפעילות ומקורות ההכנסה שלו: "לפני שנתיים וחצי עשיתי סיור בנמלים בעולם וראיתי שהתחום מאוד מסורתי ואין בו הרבה שינויים", אומרת הוזמן-בכור. "הייתי גם ברוטרדם וראיתי איך בדברים קטנים הם הכניסו חדשנות ואיך אפשר להכניס שינויים בתחום. למשל, חשש לתקיפת מנופים בתקיפת סייבר, פתחנו את הדלת לחברות סטארט אפ שנכנסו ועובדות אצלנו בנמל ועושות את כל הניסויים שלהם בנמל".  

 

 

הוזמן בכור אמרה כי אחת המטרות תהיה למכור את הטכנולוגיה לנמלים אחרים בעולם: "יש לנו אפשרות לעשות זאת, כי התקבלה החלטה בממשלה שאנו נוכל להשקיע בהון בחברות שלנו, במסורה כמובן. ומה יש לנו בעצם? אנחנו מוכרים ידע. החברה שלנו טובה, המנופאים שלנו הם מקצוענים, ואת הידע שלנו נוכל למכור לנמלים בעולם. פרויקט החדשנות הוא פרויקט הדגל של הדירקטוריון בשנתיים האחרונות, נתנו לזה הרבה מאוד כסף ואנחנו הולכים ומפתחים".

 

 

נמל אשדוד נמל אשדוד צילום: יח"צ נמל אשדוד

 

מה קורה עם שני רציפי העבודה 24 ו-25, ולמה התנגדתם לכך שיעברו לידי מפעיל פרטי?

 

"מצטרפים עוד שני נמלים חדשים, יהיו 6 נמלים במדינת ישראל. כמה נמלים עוד אפשר שיהיה כאן? כל רציף זה נמל בפני עצמו. לכן, להכניס עוד מפעילים זו לא היתה כוונת המשורר. מה שכן, מצאו כאן הצעת פשרה שחנ"י (חברת נמלי ישראל) תפרסם את המכרז לתעשיית הגז ל-15 שנה ועוד 15 שנה אני מקווה שכבר תהיה הפרטה ומי שיכנס יוכל להשקיע ולפתח את הרציפים".

x