גוגל תפסיק למכור מודעות המבוססות על הרגלי גלישה
חברת האם של גוגל אלפבית הודיעה כי בכוונתה להפסיק לעשות שימוש החל מהשנה הבאה בטכנולוגיית מעקב המבוססת על מידע המתקבל מהאתרים שבהם גולש המשתמש - מהלך שעשוי להוביל לשינוי כיוון משמעותי בתעשיית הפרסום
גוגל מתכננת להפסיק למכור פרסומות המבוססות על גלישת המשתמש באתרים השונים, שינוי שעשוי לתת דחיפה למהפך בתעשיית הפרסום.
- האיום של גוגל ופייסבוק: לאמץ את המודל האוסטרלי
- גוגל מפטרת בכירה נוספת בצוות ה-AI לאחר שמתחה ביקורת על החברה
- גוגל הסכימה לשלם על תכני חדשות באוסטרליה: חתמה על הסכמים עם מרדוק ו-Seven
החברה האם אלפבית הודיעה היום כי בכוונת החל מהשנה הבאה להפסיק לעשות שימוש בטכנולוגיית מעקב המסתמכת על המידע שמתקבל מהאתרים השונים שבהם גולש המשתמש.
ההחלטה שיוצאת מחברת הפרסום בדיגיטל הגדולה בעולם, בהחלט יכולה להוביל לשינוי כיוון בתעשייה, שתוותר על השימוש במידע על הפרט המשתמש – פרקטיקה שגוררת ביקורת חריפה מצד גורמים הנאבקים על הזכות לפרטיות, ומתקפה מצד רגולטורים.
גוגל שולטת ב-52% משוק הפרסום בדיגיטל נכון לנתוני 2020 – סכום ההוצאה הכולל על הפרסום באונליין עמד בשנה שעברה על 292 מיליארד דולר (לפי נתונים שפרסמה חברת היעוץ Jounce Media).
"אם הפרסום בדיגיטל לא מתפתח בכיוון של התייחסות לחשש הגובר של אנשים בכל הנוגע לפרטיות שלהם, ועל האופן שבו נעשה שימוש בזהות האישית שלהם, אנחנו מסתכנים באובדן הגלישה החופשית והפתוחה ברשת", אמר דיוויד טמקין (David Temkin), מנהל המוצר של גוגל, בבלוג שפרסם.
גוגל כבר הודיעה בשנה שעברה על הפסקת השימוש בטכנולוגיית המעקב של ה- cookies מצד שלישי, החל משנת 2022. השינוי שעליו הודיעה היום הוא שאין בכוונתה לפתח טכנולוגיית מעקב חלופית משלה, או לעשות שימוש בטכנולוגיה מקבילה אחרת בכלים הפרסומים שלה.
לדברי החברה, היא תחל להשתמש בטכנולוגיה שהיא מפתחת, בשיתוף עם גורמים אחרים, שאותה היא מכונה "privacy sandbox". אחת האפשרויות בטכנולוגיה החדשה, היא איסוף מידע ממכשירי המקור בלבד, ולא מהאתרים, כאשר הפרסום מכוון לקבוצת אנשים בעלי עניין דומה ולא לאדם אחד על בסיס המידע הפרטי שלו.