$
הייטק והון סיכון

חברת הסייבר איידנטיק גייסה 47 מיליון דולר מאמדוקס וסוני

איידנטיק בנתה רשת טכנולוגית שמאפשרת לחברות לזהות ולאמת את ת זהות המשתמשים ללא צורך בחשיפת הפרטים. הגיוס הנוכחי הוא השני אחרי גיוס הסיד של 5 מיליון דולר ב-2018

מאיר אורבך 15:0103.03.21

תעשיית הסייבר המקומית לא מפסיקה להפתיע בעוצמתה ובביקוש העצום בעולם למוצריה. אחרי שכלכליסט חשף שלוש חברות יוניקורן טריות בתעשייה, הכריזה היום (ד') חברת הסייבר איידנטיק (Identiq), שהקימה רשת אנונימית לאימות זהויות, על גיוס של 47 מיליון דולר בסבב גיוס A. זהו אחד מהסבבים הגדולים ביותר שהיו בישראל בגיוס ראשון של חברה שהוקמה ב-2018.

 

בשונה מחברות אחרות שרצו לגייס סכומים גבוהים מיד לאחר הקמתם. מאז גיוס הסיד של איידנטיק ב-2018 של 5 מיליון דולר, היא עבדה על פיתוח המוצר ובניית קהל הלקוחות וכעת הכריזה על גיוס גבוה במיוחד.

 

את הגיוס הובילו Insight Partners האמריקאית ו- Entrée Capital בהשתתפות נוספת מצד Amdocs, Sony Innovation Fund by IGV ומשקיעים קיימים, כולל Vertex Ventures, Oryzn Capital, ו- Slow Ventures.

 

בעת גיוס הסיד, כשנשאל מנכ"ל החברה איתי לוי ואחד ממייסדיה, אם בכוונתו לצאת לגיוס נוסף  בדומה לחברות סייבר אחרות הוא אמר: "אין לנו מחשבה על גיוס מהיר נוסף אני לא עובד בלגייס כסף דיברנו עם מעט קרנות וסיימנו מהר".

 

אימות זהות המשתמשים

 

החברה, שלא נחשפה רבות עד היום, מנסה להתמודד עם אחת הבעיות הקשות ברשת היום והיא אימות זהות המשתמשים. איך תדע רשת דוגמת Airbnb, או אובר שמי שמזמין דירה או נסיעה הוא אכן הוא. מרבית הפתרונות כיום דורשים מאותן חברות להוציא את הפרטים של אותם אנשים לחברות שיוודאו שאכן הם האנשים אבל כך הן פוגעות בפרטיותם.

 

 

מייסדי איידנטיק. מימין: אורי ארד, המנכ"ל איתי לוי ועידו שילון מייסדי איידנטיק. מימין: אורי ארד, המנכ"ל איתי לוי ועידו שילון צילום: עומר הכהן

 

איידנטיק מצאה פתרון על ידי בניית רשת טכנולוגית בין כל אותן לקוחות שלה המאפשרת להן לזהות ולאמת ללא כל צורך לחשוף פרטים. "אנחנו לא חברת סייבר קלאסית ואנחנו עדיין לא יוניקורן. אנחנו צריכים את הכסף הזה רק כדי לתמוך בלקוחות שלנו. אנחנו קורסים רק מהלקוחות הקיימים שלנו", אמר לכלכליסט איתי לוי. "אנחנו עוזרים לחברות לאמת את המשתמשים. זה יכול למניעת הונאות או רק לדעת שמי שפנה אלייך זה אכן הוא. שוק אימות הזהויות הוא שוק עצום. יש המון סוגים של שירותים. השוני המהותי שאנחנו מאפשרים לחברות לאמת את מידע המשתמשים מבלי שהמידע יוצא מהן.

 

"אנחנו עוזרים לאמת זהויות של אנשים אמיתיים. לי אין מידע ודאטה בייס כשאדם רוצה להשתמש בחברה מסוימת. אותה חברה פונה לרשת הזהויות שבנינו ומוודאת שהוא אכן אמיתי והיא שואלת שאלה ומבלי לחשוף מידע היא תקבל תשובה. הטכנולוגיה שלנו עובדת כיום עם החברות הכי גדולות בעולם שמשתפות פעולה ביניהן. זה דבר שלא נעשה אף פעם. אף חברה לא הצליחה לגרום להן לשתף פעולה באמצעות הטכנולוגיה שלנו. חברות שמשתמשות בנו לא צריכות לקבל החלטה של פרטיות מול החלטה להגן על עצמן".

 

איידנטיק נוסדה ב-2018 על ידי איתי לוי, מנכ”ל ומייסד שותף, אורי ארד ועידו שילון. החברה מעסיקה 20 עובדים בחברה ועד סוף 2021 מקווה להגיע ל-80 עובדים. לדברי אורי לוי זו החברה השלישית שהוא מעורב בהקמתה כשאת הראשונה הקים ביחד עם אחיו. שני השותפים של לוי, שילון היה עד לאחרונה מנהל מרכז הפיתוח של נילסן אקסלייט ואורי ארד ניהל בפייפאל צוות שעסק בפתרון בעיות ההונאה הקשות ביותר.

 

"לאיידנטיק היא חברה שמגדירה תחומים מחדש"

 

"איידנטיק הגיעה למסה קריטית, ואנחנו מתרגשים מאפקט הרשת שנוצר וימשיך להאיץ את צמיחתה המהירה", אמר ג'ף הורינג, ממייסדי והדירקטור המנהל של Insight Partners, שיצטרף לדירקטוריון איידנטיק. "ל- Insight Partners יש היסטוריה של תמיכה בחברות המגדירות תחומים מחדש, ולאיידנטיק יש את כל הסממנים של חברה כזו. הם מאפשרים לחברות הגדולות בעולם לשתף פעולה במאבקן בהונאות ובפתרון בעיות אימות הנתונים והפרטיות המורכבות ביותר. אנו מצפים להשתמש במנוע הצמיחה שלנו באופן מיידי, כדי לסייע ל- Identiq להגדיל את חדירתה לשוק ופיתוח מוצריה".

 

חברות מובילות רבות הביעו את תמיכתן בפתרון של איידנטיק. גן טסושיקאווה, מנכ"ל וראש מחלקת ההשקעות בקרן החדשנות של סוני מטעם IGV, אמר כי "הגישה החדשנית של איידנטיק לאימות זהויות משנה את כללי המשחק עבור חברות הפועלות באינטרנט. הפתרון מאפשר להן למנוע מנוכלים, המתחזים למשתמשים אמיתיים, מלנצל לרעה את השירותים שלהן מחד, ובו זמנית לאפשר חווית לקוח טובה וחלקה ללקוחותיהן האמיתיים. כל זאת תוך כדי הגנה מרבית על פרטיות המשתמשים. אנחנו נרגשים להצטרף ולתמוך בחזון ובהמשך הצמיחה של איידנטיק".

x