האינטרנט הלווייני של SpaceX יסייע בניווט של רכבים אוטונומיים
על פי דו"ח של סטנלי מורגן, אילון מאסק לא שולל שימוש במערכת Starlink לצורך ניווט, באזורים מרוחקים בהם לא קיימת תשתית אינטרנט שמבוססת על 5G. על פי הדו"ח, קיימת אפשרות שיצרני רכב אחרים יוכלו להתבסס על המערכת כשהתשתיות במדינה לא מספיקות
כפי שפורסם היום ב"כלכליסט", מיזם STARLINK של SpaceX עתיד להגיע לישראל בשנה הבאה. במסגרת המיזם תפרוס החברה 42 אלף מיני לוויינים שיחוגו סביב כדור הארץ ויספקו לראשונה אינטרנט גם למדינות שבהן עד כה היה מדובר בנחלתם של מעטים. לפי אתר החברה, מדובר בחיבור שהוא אידיאלי לאזורים מרוחקים, קהילות נידחות וכיוצא בזאת.
- שוב דחייה באספקה: חלק מלקוחות טסלה יקבלו את רכבם רק בקיץ
- אור לגויים של הרכב האוטונומי? כשהקומבינה המקומית תפגוש את הסדר העולמי
- צ'ארלי מאנגר: "לא יודע מה גרוע יותר, המחיר של הביטקוין או של טסלה"
חלק גדול מהעולם המערבי אינו זקוק לשירותי האינטרנט של מאסק, אך אחת התשובות היותר מעניינות בנוגע לנחיצותו של האינטרנט של סטארלינק מופיעה בניתוח שפרסמה סטנלי מורגן לאחרונה, על הקשר שבין שירות סטארלינק ובין רכבים אוטונומיים. בהקשר זה, מכוניות טסלה מצוידות במערכת האוטופיילוט של היצרנית, שניזונה יותר מחיישני הרכב עצמו ולא מהמפות הלווייניות. לפי הדו"ח, מאסק לא שולל שימוש במערכות סטארלינק לצורך ניווט. למעשה, המכוניות של טסלה מסוגלות להתחבר למערכת בשווקים רבים.
בעתיד מכוניות טסלה יוכלו להסתמך על המערכת של סטראלינק ובכך לפתור את אחת הבעיות הנפוצות יותר אשר מגבילות כיום את הרכב האוטונומי - היעדר תשתית מתאימה בחלקים רבים של העולם. כלומר- כאשר המכוניות של טסלה יהיו אוטונומיות לחלוטין הן יוכלו להיות הראשונות שישווקו באזורים בעולם שאליהם מרצדס בנץ, ב.מ.וו ויתר מתחרותיה של טסלה לא יכולות להגיע בכוחות עצמן, כלומר ללא נהג. המחקר של מורגן סטנלי מציין במפורש כי המכוניות האוטונומיות אשר יסתמכו על מערכת סטארלינק יוכלו לנסוע מחוץ לאזורים שמסתמכים על תקשורת מבוססת 5G.
בנוסף, המחקר גם מציין כי קיימת אפשרות עתידית שיצרני רכב אחרים יוכלו להתבסס על המערכת של טסלה במקרה בו דווקא תשתיות הקרקע אינן מספיקות, כלומר למשל תחנות שידור. בכך תוכל טסלה להפוך – שוב – למעין ספקית שירותים ליצרני הרכב אשר מן הסתם תגבה תשלום נאה עבור שירותיה.